9 września i 26 listopada 2016 roku w życie weszły przepisy nowelizacji ustaw o usługach turystycznych oraz ubezpieczeniach obowiązkowych, które mają wzmocnić system zabezpieczeń finansowych organizatorów i pośredników turystycznych na wypadek ich niewypłacalności. Także w tym celu powstał Turystyczny Fundusz Gwarancyjny – czyli specjalny rachunek bankowy, na który składki będą płacić wszystkie biura podróży sprzedające wycieczki zagraniczne. Ma to zapewnić bezpieczeństwo turystom w przypadku bankructwa któregokolwiek z operatorów i gwarancję, że bez problemu wrócą do domu.
O tym, co te zmiany oznaczają w praktyce i jakie zobowiązania na marszałków województw oraz organizatorów turystyki nakłada nowelizacja przepisów, rozmawiali z przedsiębiorcami branży turystycznej przedstawiciele Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego, Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego oraz Krakowskiej i Nowosądeckiej Izby Turystyki.
Uwaga: By rozwiać wątpliwości dotyczące zmian w ustawie o usługach turystycznych, uruchomiono w urzędzie marszałkowskim specjalne numery konsultacyjne pod którymi w godzinach 8.00 - 16.00 można uzyskać wszystkie niezbędne informacje: tel.:12 37 96 028, 12 37 96 029.