Przejdź do informacji o dostępności Przejdź do strony głównej Przeskocz do menu Przeskocz za menu Przeskocz do głównej treści Przejdź do mapy strony

Węzeł Poronin coraz bliżej!

Transport
08 lipca 2016
Znamy już prawdopodobnego wykonawcę budowy węzła drogowego w Poroninie, jednej z kluczowych inwestycji dla Podhala i całego regionu, o którą od lat zabiegały władze Małopolski.  

W przetargu na budowę węzła Poronin wpłynęło 12 ofert – najtańszą, opiewającą na blisko 43 mln 870 tys., złożyło konsorcjum firm Banimex i Eurovia i to prawdopodobnie te przedsiębiorstwa budowlane zrealizują inwestycję. Według założeń budowa ma zakończyć się najpóźniej pod koniec listopada przyszłego roku.

- Węzeł Poronin to miejsce, które od lat przysparza wielu problemów kierowcom i mieszkańcom. W czasie dużego ruchu turystycznego korki sięgają kilku kilometrów, blokując dojazd do Zakopanego, ale także drogę w kierunku Białki Tatrzańskiej i Morskiego Oka. Budowa węzła rozwiąże te problemy – podkreśla marszałek Jacek Krupa.

W ramach inwestycji zostanie przebudowane skrzyżowanie zakopianki (DK 47) z drogą wojewódzką w stronę Bukowiny Tatrzańskiej (DW 961) – powstanie tu bezkolizyjne skrzyżowanie, a droga wojewódzka zostanie poprowadzona tunelem pod linią kolejową (nr 99) oraz drogą krajową (DK 47). Nad drogą wojewódzką zostaną poprowadzone dwa wiadukty - drogowy i kolejowy.

W miejscu skrzyżowania zakopianki z drogą powiatową nr 1651 zostanie wybudowane rondo, powstaną też dwa mosty - na Białym Dunajcu i nad potokiem Poroniec. Przebudowane zostanie skrzyżowanie zakopianki z ul. Kasprowicza w Zakopanem (droga gminna K42010) – powstanie tam bezpieczne skrzyżowanie z wyspą lub pasem dzielącym na wlocie.

Inwestycja została wpisana do wynegocjowanego przez władze Małopolski Kontraktu Terytorialnego dla naszego regionu. Porozumienie w sprawie sposobu realizacji i finansowania budowy węzła podpisali w Poroninie w sierpniu ub. r. w trakcie wyjazdowego posiedzenia rządu Ewy Kopacz w Małopolsce ówczesny marszałek Marek Sowa oraz członek zarządu Jacek Krupa.

Inwestorem całego zadania będzie Województwo Małopolskie. Roboty budowlane sfinansuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, a projekty inwestycji samorządy.

(Biuro Prasowe UMWM)

Galeria zdjęć