To ważny dzień dla Sądecczyzny, ale także całego regionu. Linia nr 104 obejmuje odcinek Chabówka – Rabka Zaryte oraz bocznicę Klęczany – Nowy Sącz. Inwestycja ta znacząco wpłynie na rozwój tej części regionu, ale także ułatwi komunikację Sądeczanom, turystom oraz mieszkańcom Małopolski. Bardzo dziękuję Panu ministrowi Andrzejowi Adamczykowi za tę decyzję
- podkreśla marszałek Witold Kozłowski.
Efektem inwestycji będzie wznowienie regularnych połączeń pasażerskich na trasie kolejowej Chabówka – Nowy Sącz, zwiększenie dostępności do kolei oraz większy komfort i bezpieczeństwo podróżowania. Elektryfikacja odcinków tej trasy wpłynie korzystnie na rozwój ekologicznej kolei w województwie. Pozwoli także na realizację coraz lepszej oferty dla podróżnych.
Na stacji Rabka Zaryte i na przystanku Rabka-Zdrój perony zostaną przebudowane i przystosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Na stacji Rabka Zaryte dostępność dla wszystkich podróżnych zwiększy budowa przejścia podziemnego z windą. Wyższy poziom bezpieczeństwa zapewni wymiana torów, nowe urządzenia sterowania, a także przebudowa przejazdów kolejowo-drogowych. W Rabce-Zdroju wybudowany zostanie wiadukt, który zastąpi przejazd kolejowo-drogowy i znacznie usprawni system komunikacji.
Na trasie między Klęczanami a Nowym Sączem przebudowane zostaną stacje, przystanki oraz tory i urządzenia. Wyższe perony oraz nowe przejścia podziemne, windy i dojścia – dostosowane dla podróżnych z ograniczoną możliwością poruszania się – pozwolą na lepszy dostęp do kolei. Prace zapewnią wygodniejsze podróże koleją ze stacji Marcinkowice oraz z przystanków Nowy Sącz Chełmiec i Nowy Sącz Miasto. Inwestycja obejmuje przejazdy kolejowo-drogowe i obiekty inżynieryjne.
W Nowym Sączu planowana jest budowa dwóch wiaduktów. Zastąpią one dwa przejazdy kolejowo-drogowe, zapewnią bezpieczny ruch kolejowy i drogowy oraz usprawnią komunikację w mieście.
Ogłoszone 10 lutego przetargi dotyczą także modernizacji stacji Ostróda, prac na linii kolejowej nr 6 na odc. Geniusze – Kuźnica Białostocka oraz przebudowy trasy Katowice Szopienice – Katowice – Katowice Piotrowice. - Ogłaszane dziś przetargi na modernizacje kolejnych odcinków linii kolejowych za 4,6 mld zł to nie tylko konsekwentne podnoszenie parametrów linii kolejowych, tak by były bardziej nowoczesne i bezpieczne, ale także wyjście naprzeciw oczekiwaniom kolejowej branży budowlanej. Sukcesywnie zmieniamy polską kolej, czyniąc ją bardziej konkurencyjną i dostępną dla pasażerów – powiedział w czwartek minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.