Przebudowa mostu oraz wraz z dojazdami w ciągu drogi wojewódzkiej 977 przyczyni się do poprawy jakości połączenia pomiędzy województwem małopolskim, a podkarpackim, polepszeniu dostępu do atrakcyjnych turystycznie miejsc, przełoży się na niższe koszty eksploatacji pojazdów, skrócenia czasu przejazdu i podróży, poprawy bezpieczeństwa ruchu i pieszych i zwiększenia atrakcyjności inwestycyjnej regionu.
Wybudowany obiekt posiada konstrukcję nośną łukową ze sprężonym żelbetowym pomostem, wieszakami stalowymi pełnymi, jednoprzęsłową, wolnopodpartą. Przyczółki żelbetowe, masywne posadowione na palach. Długość całkowita ustroju nośnego wynosi 50 metrów. Na moście zostały wykonane chodniki o szerokości 1,5 m każdy i 6-metrowa jezdnia ograniczona krawężnikami kamiennymi.
Przeprowadzono też korektę drogi wojewódzkiej w celu wyeliminowania niekorzystnego układu geometrycznego istniejącej trasy, złożonej z krótkich odcinków prostych i łuków poziomych o małych promieniach.