Planowana wartość zadania pn. Poprawa bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu na drogach Województwa Małopolskiego (RFRD) to ponad 49 mln złotych i jest ono dofinansowane z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg w kwocie 15 mln złotych (Umowa nr 15/2023 z 23 kwietnia 2024 roku).
Planowany termin rozpoczęcia zadania to styczeń 2024 roku, natomiast zakończenie w grudniu 2025 roku.
Zakres rzeczowy obejmuje realizację następujących zadań:
1. Budowa chodnika wraz z zatokami autobusowymi w Lgocie w ciągu DW 791
- odcinek: początek odc. 190 km 0+380,27, koniec odc.190 km 0+718,20
- długość odcinka – 337,93 m
- szerokość chodnika – 2 m
- szerokość peronu przystankowego – 2 m
- szerokość dojścia do peronów przystankowych – 2 m
- szerokość przejścia dla pieszych – 4 m
- rodzaj nawierzchni – kostka brukowa betonowa
- oświetlenie – sztuczne oświetlenie przejść dla pieszych z zastosowaniem asymetrycznych lamp oświetleniowych w technologii LED
- liczba przejść dla pieszych – 2 szt.
- liczba peronów przystankowych wraz z dojściami do tych peronów – 2 szt.
2. Przebudowa DW nr 768, polegająca na budowie chodnika, kanalizacji deszczowej i zatok autobusowych w m. Koszyce
- odcinek: początek odc. 020 km 1+130,27, koniec odc. 020 km 1+581
- długość odcinka – 450,13 m
- szerokość chodnika– 2 m
- szerokość peronu przystankowego – 2 m
- szerokość dojścia do peronów przystankowych – 2 m
- rodzaj nawierzchni – kostka brukowa betonowa
- liczba peronów przystankowych wraz z dojściami do tych peronów – 2 szt.
3. Przebudowa DW 780 polegająca na budowie chodnika, elementów odwodnienia, infrastruktury technicznej oraz przebudowie zjazdów w m. Poręba Żegoty i Alwernia – etap III
- odcinek: początek odc. 120 km 1+194, koniec odc. 120 km 1+469,60
- długość odcinka – 275,60 m
- szerokość chodnika – 2 m
- rodzaj nawierzchni – kostka brukowa betonowa
4.Przebudowa DW 953 w zakresie budowy chodnika, zatok autobusowych, przebudowy jezdni i pobocza, budowy i przebudowy, remontu kanalizacji deszczowej w m. Przytkowice
- odcinek:
a) początek odc. 030 km 3+839, koniec odc. 030 km 3+997,
b) początek odc. 030 km 4+500, koniec odc. 030 km 4+658 - łączna długość odcinków – 316 m
- szerokość chodnika – 2 m dla 221 m drogi (km 3+839 – 3+902, 4+500 – 4+658); 2,7 m dla 95 m drogi ( km 3+902 – 3+997)
- szerokość peronu przystankowego – 1,5 m i 2 m
- szerokość dojścia do peronów przystankowych – 2 m
- szerokość przejścia dla pieszych – 4 m
- rodzaj nawierzchni – kostka brukowa betonowa
- oświetlenie – sztuczne oświetlenie przejść dla pieszych z zastosowaniem asymetrycznych lamp oświetleniowych w technologii LED
- liczba przejść dla pieszych – 1 szt.
- liczba peronów przystankowych wraz z dojściami do tych peronów – 2 szt.
5. Przebudowa DW nr 967, polegająca na budowie chodnika wraz z niezbędną infrastrukturą w m. Dobczyce ul. Zarabie
- odcinek: początek odc. 080 km 1+091,71, koniec odc. 080 km 1+773,81
- długość odcinka – 682,1 m
- szerokość chodnika – 2 m
- szerokość peronu przystankowego – 2 m
- szerokość dojścia do peronów przystankowych – 2 m
- szerokość przejścia dla pieszych – 4 m
- rodzaj nawierzchni – kostka brukowa betonowa
- oświetlenie – sztuczne oświetlenie przejść dla pieszych z zastosowaniem asymetrycznych lamp oświetleniowych w technologii LED
- liczba przejść dla pieszych – 1 szt.
- liczba peronów przystankowych wraz z dojściami do tych peronów – 1 szt.
6. Rozbudowa DW nr 780 polegająca na budowie zatok autobusowych oraz chodnika w rejonie skrzyżowania z DP nr 218K w m. Przeginia Duchowna, Brodła (Gmina Alwernia)
- odcinek: początek odc. 080 km 1+326,80, koniec odc. 090 km 0+116,40
- długość odcinka – 212,50 m
- szerokość chodnika – 2 m
- szerokość peronu przystankowego – 2 m
- szerokość dojścia do peronów przystankowych – 2 m
- szerokość przejścia dla pieszych – 4 m
- rodzaj nawierzchni – kostka brukowa betonowa
- oświetlenie – sztuczne oświetlenie przejść dla pieszych z zastosowaniem asymetrycznych lamp oświetleniowych w technologii LED
- liczba przejść dla pieszych – 2 szt.
- liczba peronów przystankowych wraz z dojściami do tych peronów – 2 szt.
7. Budowa chodnika w ciągu DW 977 w m. Zabłędza – etap I
- odcinek: początek odc. 030 km 5+289, koniec odc. 040 km 0+010
- długość odcinka – 250 m
- szerokość chodnika – 2 m
- rodzaj nawierzchni – kostka brukowa betonowa
8. Przebudowa DW nr 967 w m. Książnice polegająca na budowie ścieżki pieszo-rowerowej wzdłuż jezdni drogi wojewódzkiej
- odcinek: początek odc. 140 km 3+621, koniec odc. 140 km 3+900,81
- długość odcinka – 228 m
- szerokość ścieżki pieszo- rowerowej – 3,2 m
- szerokość przejścia dla pieszych – 4 m
- rodzaj nawierzchni – beton asfaltowy
- oświetlenie – sztuczne oświetlenie przejść dla pieszych z zastosowaniem asymetrycznych lamp oświetleniowych w technologii LED
- liczba przejść dla pieszych – 1 szt.
9. Przebudowa DW nr 776 polegająca na budowie ścieżki pieszo – rowerowej w m. Klimontów etap IV
- odcinek: początek odc. 110 km 1+920, koniec odc. 110 km 2+770
- długość odcinka – 850 m
- szerokość ścieżki pieszo- rowerowej – 3 m
- rodzaj nawierzchni – kostka brukowa betonowa
10. Rozbudowa DW nr 964 Uście Solne – Szczurowa – Biskupice Radłowskie poprzez budowę chodnika wraz z odwodnieniem w m. Strzelce Małe
- odcinek: początek odc. 510 km 0+262, koniec odc. 510 km 1+236
- długość odcinka – 974 m
- szerokość chodnika – 2 m
- szerokość peronu przystankowego – 2 m
- szerokość dojścia do peronów przystankowych – 2 m
- szerokość przejścia dla pieszych – 4 m
- rodzaj nawierzchni – kostka brukowa betonowa
- oświetlenie – sztuczne oświetlenie przejść dla pieszych z zastosowaniem asymetrycznych lamp oświetleniowych w technologii LED
- liczba przejść dla pieszych – 1 szt.
- liczba peronów przystankowych wraz z dojściami do tych peronów – 2 szt.
11. Przebudowa DW 964 na terenie Gminy Niepołomice w zakresie wykonania chodnika i przejścia dla pieszych
- odcinek:
a) początek odc. 320 km 0+570,26, koniec odc. 320 km 0+730,90;
b) początek odc. 320 km 2+346, koniec odc. 320 km 3+200,
c) początek odc. 320 km 0+015, koniec odc. 320 km 0+0227;
d) początek odc. 325 km 0+412, koniec odc. 325 km 0+464,
e) początek odc. 380 km 2+062,20, koniec odc. 380 km 2+075 - łączna długość odcinków – 1.711 m
- szerokość chodnika: odcinek a – 2m dla 160 m drogi, odcinek b – 3m dla 812 m drogi, 2,5 m dla 42 m drogi, 2 m dla 415 m drogi
- szerokość drogi dla pieszych: odcinek c – 2 m dla 212 m drogi, odcinek d – 2 m dla 57 m drogi, odcinek e – 2 m dla 13 m drogi
- szerokość peronu przystankowego – 2 m
- szerokość dojścia do peronów przystankowych – 2 m
- szerokość przejścia dla pieszych – 4 m
- rodzaj nawierzchni – kostka brukowa betonowa na dł. 739 m i nawierzchnia bitumiczna na dł. 812 m
- oświetlenie – sztuczne oświetlenie przejść dla pieszych z zastosowaniem asymetrycznych lamp oświetleniowych w technologii LED
- liczba przejść dla pieszych – 1 szt. (w ramach odcinka d)
- liczba peronów przystankowych wraz z dojściami do tych peronów – 2 szt. (w ramach odcinka c i d)
12. Przebudowa DW nr 964, polegająca na budowie chodnika wraz z odwodnieniem
- odcinek: początek odc. 050 km 1+830,80 koniec odc. 050 km 2+386,50
- długość odcinka – 556 m
- szerokość drogi dla pieszych – 2 m
- szerokość przejścia dla pieszych – 4 m
- rodzaj nawierzchni – kostka brukowa betonowa
- oświetlenie – sztuczne oświetlenie przejść dla pieszych z zastosowaniem asymetrycznych lamp oświetleniowych w technologii LED
- liczba przejść dla pieszych – 1 szt.
13. Rozbudowa DW 781 (ul. Sobieskiego) w m. Płaza w zakresie budowy chodnika wraz z odwodnieniem
- odcinek: początek odc. 040 km 1+541,67, koniec odc. 040 km 2+225,43
- długość odcinka – 683,76 m
- szerokość chodnika – (2,00 m – przy krawędzi jezdni; 1,50 m – odsunięty od krawędzi jezdni)
- szerokość peronu przystankowego – 2 m
- szerokość dojścia do peronów przystankowych – 2 m
- szerokość przejścia dla pieszych – 4 m
- rodzaj nawierzchni – kostka brukowa betonowa
- oświetlenie – sztuczne oświetlenie przejść dla pieszych z zastosowaniem asymetrycznych lamp oświetleniowych w technologii LED
- liczba przejść dla pieszych – 1 szt.
- liczba peronów przystankowych wraz z dojściami do tych peronów – 2 szt.
14. Budowa chodnika w ciągu DW nr 964 w m. Pawlikowice
- odcinek:
a) początek odc.180 km 2+772,15, koniec odc. 180 km2+783,00;
b) początek odc. 190 km 0+000, koniec odc. 190 km 0+499,40 - łączna długość odcinków – 580 m
- szerokość drogi dla pieszych – 2 m
- szerokość peronu przystankowego – 2 m
- szerokość dojścia do peronów przystankowych – 2 m
- szerokość przejścia dla pieszych – 4 m
- rodzaj nawierzchni – kostka brukowa betonowa
- oświetlenie – sztuczne oświetlenie przejść dla pieszych z zastosowaniem asymetrycznych lamp oświetleniowych w technologii LED
- liczba przejść dla pieszych – 1 szt.
- liczba peronów przystankowych wraz z dojściami do tych peronów – 2 szt.
15. Przebudowa odcinka DW 969 Nowy Targ – Stary Sącz w m. Zabrzeż polegająca na budowie chodników dla pieszych
- odcinek: początek odc. 100 km 3+530, koniec odc. 100 km 4+264,45
- długość odcinka – 855 m
- szerokość drogi dla pieszych – 2 m dla 685 m drogi (km 3+530 – 4+075 strona lewa i km 3+954 – 4+094 strona prawa), 3 m dla 170 m drogi (km 4+094 – 4+264 strona prawa)
- rodzaj nawierzchni – kostka brukowa betonowa
16. Budowa ścieżki rowerowej przy DW 975 w m. Bieśnik, Zdonia, Borowa i Paleśnica
- odcinek: początek odc. 230 km 0+520, koniec odc. 240 km 2+726
- długość odcinka – 5.571 m
- szerokość ścieżki rowerowej – 2 m
- szerokość peronu przystankowego – 2 m
- szerokość przejazdu dla rowerów – 2,5 m
- rodzaj nawierzchni – kostka brukowa betonowa na peronach, ścieżka rowerowa nawierzchnia asfaltowa
- liczba przejazdów dla rowerów – 7 szt.
- liczba peronów przystankowych wraz z dojściami do tych peronów – 8 szt.
17. Budowa chodnika po wschodniej stronie DW nr 794 wraz z odwodnieniem w m. Cianowice
- odcinek: początek odc. 180 km 1+917,73 koniec odc. 190 km 0+406,7
- długość odcinka –529,97 m
- szerokość chodnika – 2 m
- szerokość peronu przystankowego – 2 m
- szerokość dojścia do peronów przystankowych – 2 m
- szerokość przejścia dla pieszych – 4 m
- rodzaj nawierzchni – kostka brukowa betonowa
- oświetlenie – sztuczne oświetlenie przejść dla pieszych z zastosowaniem asymetrycznych lamp oświetleniowych w technologii LED
- liczba przejść dla pieszych – 1 szt.
- liczba peronów przystankowych wraz z dojściami do tych peronów – 2 szt.
18. Rozbudowa DW 953 polegająca na budowie drogi dla pieszych w m. Grabie gm. Skawina i w m. Sosnowice gm. Brzeźnica
- odcinek: początek odc. 030 km 1+507, koniec odc. 030 km 1+980
- długość odcinka – 682,9 m
- szerokość drogi dla pieszych – 2,1 m
- szerokość peronu przystankowego – 2,1 m
- szerokość dojścia do peronów przystankowych – 2,1 m
- rodzaj nawierzchni – kostka brukowa betonowa
- liczba peronów przystankowych wraz z dojściami do tych peronów – 1 szt.
19. Budowa chodnika przy DW nr 957 w m. Czarny Dunajec
- odcinek: początek odc. 150 km 0+074, koniec odc. 150 km 0+741,40
- długość odcinka – 701,4 m
- szerokość chodnika – 2 m
- szerokość peronu przystankowego – 2 m
- szerokość dojścia do peronów przystankowych – 2 m
- rodzaj nawierzchni – kostka brukowa betonowa
- liczba peronów przystankowych wraz z dojściami do tych peronów – 2 szt.
20. Budowa chodnika wraz z odwodnieniem, kanałem technologicznym lub odstępstwem, z oświetleniem ulicznym przy DW nr 957 w m. Stare Bystre
- odcinek: początek odc. 150 km 4+129,37, koniec odc. 150 km 4+548,61
- długość odcinka – 480,3 m
- szerokość chodnika – 2 m
- szerokość peronu przystankowego – 2 m
- szerokość dojścia do peronów przystankowych – 2 m
- szerokość przejścia dla pieszych – 4 m
- rodzaj nawierzchni – kostka brukowa betonowa
- oświetlenie – sztuczne oświetlenie przejść dla pieszych z zastosowaniem asymetrycznych lamp oświetleniowych w technologii LED
- liczba przejść dla pieszych – 1 szt.
- liczba peronów przystankowych wraz z dojściami do tych peronów – 1 szt.