Przejdź do informacji o dostępności Przejdź do strony głównej Przeskocz do menu Przeskocz za menu Przeskocz do głównej treści Przejdź do mapy strony

Rusza budowa węzła Poronin

Transport
10 października 2016
Już za niespełna dwa lata do użytku kierowców zostanie oddany węzeł drogowy w Poroninie. Dziś została podpisana umowa z wykonawcą robót budowlanych. Jedna z kluczowych inwestycji dla Podhala i całego regionu, o którą od lat zabiegały władze Małopolski będzie kosztować prawie 47,6 mln zł.

- Węzeł Poronin to miejsce, które od lat przysparza wielu problemów kierowcom i mieszkańcom. W czasie dużego ruchu turystycznego korki sięgają kilku kilometrów, blokując dojazd do Zakopanego, ale także drogę w kierunku Białki Tatrzańskiej i Morskiego Oka. Budowa węzła rozwiąże te problemy – podkreśla marszałek Jacek Krupa.

- Inwestycja jest szczególna także dlatego, że w jej projektowaniu wzięli udział mieszkańcy powiatu, którzy zaproponowali dwa konkretne rozwiązania, uwzględnione w finalnym projekcie węzła - dodał Leszek Zegzda z zarządu województwa.

W ramach inwestycji zostanie przebudowane skrzyżowanie zakopianki (DK 47) z drogą wojewódzką w stronę Bukowiny Tatrzańskiej (DW 961) – powstanie tu bezkolizyjne skrzyżowanie, a droga wojewódzka zostanie poprowadzona tunelem pod linią kolejową (nr 99) oraz drogą krajową (DK 47). Nad drogą wojewódzką zostaną poprowadzone dwa wiadukty - drogowy i kolejowy.

W miejscu skrzyżowania zakopianki z drogą powiatową nr 1651 zostanie wybudowane rondo, powstaną też dwa mosty - na Białym Dunajcu i nad potokiem Poroniec. Przebudowane zostanie skrzyżowanie zakopianki z ul. Kasprowicza w Zakopanem (droga gminna K42010) – powstanie tam bezpieczne skrzyżowanie z wyspą lub pasem dzielącym na wlocie.

Inwestycja została wpisana do wynegocjowanego przez władze Małopolski Kontraktu Terytorialnego dla naszego regionu. Porozumienie w sprawie sposobu realizacji i finansowania budowy węzła podpisali w Poroninie w sierpniu ub. r. w trakcie wyjazdowego posiedzenia rządu Ewy Kopacz w Małopolsce ówczesny marszałek Marek Sowa oraz członek zarządu Jacek Krupa.

Inwestorem całego zadania jest Województwo Małopolskie. Roboty budowlane finansuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, a projekty inwestycji samorządy. Wykonawcą węzła jest konsorcjum firm Banimex i Eurovia

 

Galeria zdjęć

Autor: Biuro Prasowe UMWM