Przejdź do informacji o dostępności Przejdź do strony głównej Przeskocz do menu Przeskocz za menu Przeskocz do głównej treści Przejdź do mapy strony

Rozbudowany MDA w Krakowie już gotowy

Transport
25 lutego 2017
6 nowych stanowisk dla autobusów, dostosowanie infrastruktury do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz połączenie dwóch płyt dworca autobusowego z parkingiem i dworcem PKP – takie są najważniejsze zmiany zakończonej właśnie przebudowy MDA w Krakowie. W oficjalnym otwarciu rozbudowanego dworca wziął udział wicemarszałek Małopolski Wojciech Kozak.

To była wyjątkowo trudna i wymagająca inwestycja, jednak patrząc na efekty może rozpierać nas duma. Rozwijająca się Małopolska wymaga nowoczesnych i zintegrowanych rozwiązań, taki jest właśnie niejako na nowo otwarty dworzec autobusowy, który do tej pory obsługiwał ponad 10 milionów podróżnych rocznie. Teraz ta liczba ma szanse wzrosnąć nawet o 20%. Nie wspomnę już o komforcie turystów i Małopolan, którzy będą z niego korzystać – mówił podczas uroczystego otwarcia wicemarszałek Wojciech Kozak

Trwająca od sierpnia 2015 roku przebudowa dworca kosztowała prawie 20 mln zł. W ramach inwestycji górna płyta MDA w Krakowie została powiększona o 1,3 tys. metrów kwadratowych  na których powstało 6 dodatkowych stanowisk postojowych dla autobusów. Co niezwykle ważne z punktu widzenia osób niepełnosprawnych dwie płyty dworca oraz parking znajdujący się na poziomie +2 połączyła winda, która umożliwi im bezproblemowe poruszanie się po obiekcie. Dodatkowo na obydwu poziomach powstała cześć handlowa, która już wkrótce wypełni sie towarami i zostanie oddana do użytku pasażerów.

Poprzez poczynione inwestycje nastąpiła integracja całego Krakowskiego Centrum Komunikacyjnego. Połączyliśmy obie płyty Dworca Autobusowego MDA z dworcem kolejowym, przystankami szybkiego tramwaju, przystankami komunikacji miejskiej, parkingiem na płycie centrum oraz lotniskiem, które – mówiąc w uproszczeniu – zbliżyło się do nas na odległość 15 minut – mówił Marcin Fall, prezes MDA S.A.

Dzięki inwestycji szybciej dotrzemy nie tylko na płytę parkingu, ale także do tunelu "Magda" i Antresoli, które zostały skomunikowane z dworcem. 6 dodatkowych stanowisk postojowych zwiększy przepustowość obiektu o około 20 proc. Zdecydowanie rozładuje to ruch i poprawi komfort podróży, pasażerowie od tej pory będą mieli bowiem więcej czasu na zajęcie miejsca w autobusie.

Krakowski dworzec autobusowy MDA jest jednym z największych w Europie, pomimo ograniczonej ilości stanowisk, do tej pory realizował średnio 1250 odjazdów w ciągu doby, co łącznie daje liczbę 10 mln obsłużonych pasażerów rocznie. Po przebudowie liczba odjazdów ma szanse wzrosnąć do ponad 1400 dziennie.

Galeria zdjęć

Autor: Biuro Prasowe UMWM