Przejdź do informacji o dostępności Przejdź do strony głównej Przeskocz do menu Przeskocz za menu Przeskocz do głównej treści Przejdź do mapy strony

Podejrzeliśmy jak powstają małopolskie Impulsy

Transport
12 sierpnia 2016
Szybkie, ciche, ekonomiczne i niezwykle komfortowe – tak w kilku słowach opisać można nowoczesne pociągi, które dla Małopolski produkuje sądecki Newag. Pod koniec roku – pod warunkiem, że zostaną spełnione wszystkie wytyczne umowy – na tory wyjadą cztery składy 5-członowych Impulsów oraz dwa 4-członowe. Już dziś podejrzeliśmy jak przebiega proces produkcji.

Kabina jest, światła są, nawet gniazdka i fotele w środku są – choć zafoliowane. Wprawdzie nie dokręcono jeszcze ostatniej śrubki, a nawet kół, jednak gołym okiem widać, że w sądeckiej spółce nie próżnowano, by do końca listopada oddać do użytku Małopolan 6 nowoczesnych Impulsów.

- Cieszę się, że już niedługo Małopolanie będą podróżować nowymi pociągami. Pierwsze 6 Impulsów wyjedzie na tory w grudniu – oczywiście pod warunkiem, że zostaną spełnione wszystkie wytyczne zawartej umowy. Zakładamy, że składy będą obsługiwać pasażerów m.in. na trasie SKA3 z Krakowa do Tarnowa. Pozostałe 7 pojazdów zostanie dostarczonych do 15 lutego 2017 r. – mówił podczas wizyty w Newagu Leszek Zegzda z zarządu województwa.

Nowy tabor będzie spełniał rygorystyczne normy europejskie TSI (PRM, TSI NOI, TSI LOK&PAS, TSI SRT i TSI CCS). Pasażerowie będą podróżować w cichych, kli­ma­ty­zo­wanych wnę­trzach, wyposażonych w ergo­no­miczne fotele, inter­net i gniazdka elek­tryczne. Dużą zmianę odczują przede wszystkim osoby niepełnosprawne i matki z dziećmi dla których przygotowano specjalne udogodnienia. W pojazdach będzie zastosowany nowo­cze­sny sys­tem wizu­al­nej i dźwię­ko­wej infor­ma­cji pasa­żer­skiej, moni­to­ro­wa­nie wnę­trza oraz system zliczania pasażerów. Czteroczłonowe Impulsy 31WE pomieszczą 200 osób na miejscach siedzących (w tym 16  uchylnych), a pięcioczłonowe 45WE będą mogły przewozić 250 pasażerów na miejscach siedzących (w tym 20 uchylnych). 

Podróż będzie niezwykle szybka, pociągi  pojadą z prędkością eksploatacyjną 160 km/h. Co więcej, Impulsy to pojazdy eko­no­miczne i bez­pieczne, cechują się niskim zuży­ciem ener­gii elek­trycz­nej. Tabor speł­nia również rygo­ry­styczne euro­pej­skie normy zde­rze­niowe i wytrzy­ma­ło­ściowe (zgodnie z EN 15227 C1 oraz PII wg EN 12663).

Z zewnątrz pociąg pomalowany jest na barwy Małopolski. We wnętrzu będzie dominował kolor szary z zielonymi wykończeniami. Dobór barw został specjalnie dopasowany, by podnieść komfort podróżnych – szary wycisza, odpręża i uspokaja, a zielony na elementach wyróżniających (rurki, uchwyty) stanowi do niego dobry kontrast i jest jednym z kolorów logo Małopolski. Dodatkowo pojazdy będą wyposażone w defibrylator AED. Wszystko dla zwiększenia bezpieczeństwa pasażerów.

Galeria zdjęć

Autor: Biuro Prasowe UMWM