Kierowcy mogą tutaj bezpiecznie pozostawić swój pojazd, przesiąść się do pociągu i dalej kontynuować podróż. To część projektu budowy Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej, która ma ułatwić komunikację w większych miastach Małopolski. W otwarciu węzła przesiadkowego z parkingiem wielopoziomowym uczestniczyli wicemarszałek Stanisław Sorys i członek zarządu Leszek Zegzda.
- To wielkie wydarzenie dla miasta Tarnowa i regionu. Cieszę się, że środki unijne przeznaczone na wykonanie inwestycji zostały tak racjonalnie wykorzystane. To pierwszy tego typu obiekt w Małopolsce! – mówił wicemarszałek Sorys.
Podziękował i pogratulował władzom miasta Tarnowa dobrego przygotowania i realizacji inwestycji. Życzył dobrej i owocnej współpracy w zderzeniu z kolejnymi wyzwaniami - Przed nami dalsze wyzwania związane z Szybką Koleją Aglomeracyjną. Potrzebne nam jest także zaangażowanie samorządów lokalnych w ramach tego projektu – dodał.
Do życzeń i gratulacji dołączył się Leszek Zegzda – odpowiedzialny w zarządzie województwa za inwestycje drogowe - Szczerze gratuluję imponujących inwestycji, które przysłużą się do rozwoju miasta i całego regionu.
Całkowity koszt inwestycji to blisko 17 mln zł, z czego ponad 11,5 mln wynosi dofinansowanie przyznane ze środków unijnych w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013.
Parking „Park & Ride” ma służyć tym, którzy zdecydują się zostawić swoje pojazdy i w dalszą drogę wyruszyć innym środkiem komunikacji zbiorowej. To trzypoziomowy parking, który pomieści 340 samochodów. Dodatkowo na zewnątrz wybudowano 20 miejsc postojowych dla rowerów i 10 dla motocykli. Do użytku zostały oddane także dwie zatoczki - autobusową, która będzie końcowym przystankiem komunikacji miejskiej obsługującej ten rejon Tarnowa oraz tzw. zatoczka "kiss and ride", w której będzie można na chwilę zatrzymać się, odwożąc kogoś na dworzec. Przejście z parkingu na dworzec odbywać się będzie trasą podziemną.
Obiekt będzie działał w systemie parkingów „Parkuj i Jedź” dla posiadaczy Małopolskiej Karty Aglomeracyjnej w postaci abonamentów miesięcznych (opłata 100 zł). Użytkownicy nie posiadający MKA będą płacić za cały dzień parkowania jednorazowo 5 zł za dobę postoju. W ramach inwestycji przebudowano ulice: Monopolową, Grunwaldzką oraz Do Huty. Zadanie było realizowane od 2014 roku w systemie „zaprojektuj i wybuduj” przez firmę ANKO z Tarnowa. Roboty budowlane rozpoczęto w lutym, a zakończono w listopadzie bieżącego roku.
(Agenda w Tarnowie)