W związku z pracami modernizacyjnymi na terenie krakowskiego węzła kolejowego prowadzonymi przez zarządcę infrastruktury – PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. od 20 października 2019 r. nastąpi zmiana rozkładu jazdy pociągów.
Kontynuacja przerwy w ruchu na odcinku: Kraków Główny – Kraków Płaszów – Kraków Bieżanów - Podłęże
W całym okresie obowiązywania zmienionego rozkładu jazdy (od 20 października do 14 grudnia) w dni robocze kontynuowane będą prace budowlane wymuszające wprowadzenie przez zarządcę infrastruktury przerwy w ruchu pomiędzy Krakowem Głównym a Podłężem w godzinach 9:30-14:30.
Podobnie jak w poprzednich rozkładach jazdy, zmiany w kursowaniu dotyczyć będą pociągów SKA1 i SKA3.
Skierowanie części kursów SKA3 drogą okrężną oraz do stacji Kraków Olsza
Ze względu na kolejne fazy przebudowy stacji Kraków Główny oraz Kraków Płaszów i związaną z tym ograniczoną dostępnością krawędzi peronowych, zmianie ulegnie trasa niektórych pociągów SKA3:
- 6 kursów na odcinku Kraków Główny – Podłęże będzie kursować drogą okrężną przez Kraków Nową Hutę z pominięciem stacji i przystanków na tym odcinku. Przejazd trasą okrężną nie wpłynie negatywnie na łączny czas trwania podróży.
Za 3 spośród wymienionych wyżej kursów zostanie dodatkowo wprowadzona zastępcza komunikacja autobusowa na odcinku Kraków Główny – Podłęże obsługująca stacje i przystanki pomijane przez pociąg. Autobusy będą na stacji Podłęże skomunikowane z pociągami.
- 2 kursy SKA3 skończą bieg na stacji Kraków Olsza.
- 1 kurs SKA2 będzie kursować drogą okrężną przez stację Kraków Olsza do stacji Kraków Płaszów z pominięciem stacji Kraków Główny.
Dojazd do stacji Kraków Główny możliwy będzie dzięki honorowaniu biletów w Komunikacji Miejskiej w Krakowie.
Planowane 2-tygodniowe ograniczenia na stacji Kraków Główny
Trwający remont linii E30 wkracza w kolejną fazę. Krokiem milowym będzie przejście na nowoczesny system sterowania rozjazdami na stacji Kraków Główny. Operacja ta jest jednak niezwykle pracochłonna i niemożliwa do wykonania w czasie jednej czy chociażby kilku nocy – wymaga całkowitego wyłączenia obecnie funkcjonującego systemu, zainstalowania nowej aplikacji oraz przede wszystkim wykonania prac przy każdym z ponad 100 rozjazdów na stacji Kraków Główny. PKP PLK wstępnie planuje, że przejście na nowy system oraz uruchomienie kilkunastu newralgicznych rozjazdów odbędzie się w trakcie jednej z nocy w drugiej połowie listopada, po czym przez ok. 2 tygodnie sukcesywnie przystosowywane, sprawdzane oraz uruchamiane będą kolejne rozjazdy na najważniejszej stacji kolejowej w Krakowie. Ostateczny termin nie został jeszcze przekazany przewoźnikom, w związku z czym o szczegółach poinformujemy w dedykowanych na tę okoliczność materiałach informacyjnych.
Możliwe utrudnienia
Pomimo dokładania wszelkich starań dla prowadzenia ruchu pociągów zgodnie z rozkładem jazdy, prowadzona przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. modernizacja linii kolejowych może powodować opóźnienia pociągów m.in. ze względu na prowadzenie ruchu po jednym torze, a także możliwe usterki urządzeń sterowania ruchem lub rozjazdów, na które Koleje Małopolskie sp. z o.o. jako przewoźnik nie ma wpływu.
Doskonale wiemy, że prowadzone prace modernizacyjne utrudniają podróż, ale są one niezbędne dla usprawnienia komunikacji w Małopolsce. Każda z realizowanych inwestycji przybliża nas do celu, jakim jest umożliwienie jak najszerszej grupie mieszkańców swobodnego poruszania się po całym regionie
- podkreśla wicemarszałek Łukasz Smółka.
Za wszelkie niedogodności, z którymi mogą się Państwo spotkać podczas podróży w związku z prowadzoną modernizacją uprzejmie przepraszamy i prosimy o wyrozumiałość. Skargi, wnioski i reklamacje dotyczące realizacji przejazdu pociągów uruchamianych przez Koleje Małopolskie sp. z o. o. prosimy przekazywać na adres e-mail: .
Szczegółowy rozkład jazdy jest dostępny na stronie internetowej.