Przejdź do informacji o dostępności Przejdź do strony głównej Przeskocz do menu Przeskocz za menu Przeskocz do głównej treści Przejdź do mapy strony

Kraków Airport organizatorem 4. edycji ACI Customer Experience Global Summit 2022

Transport
10 września 2021
samoloty na płycie lotniska w Balicach.
fot. fotoair.com.pl
W czwartek, 9 września, podczas konferencji ACI Customer Experience Global Summit, odbywającej się w Montrealu w Kanadzie Airports Council International (ACI) World Międzynarodowa Rada Portów Lotniczych uroczyście ogłosiła, że przyszłoroczne wydarzenie, czyli 4. edycja ACI Customer Experience Global Summit, które zaplanowano w dniach 13-15 września 2022 r., odbędzie się w Krakowie.

Cieszę się, że Kraków Airport wystąpi w roli gospodarza tej prestiżowej konferencji. Podczas ceremonii przekazania krakowskie lotnisko przekazało trąbkę hejnalisty oraz czapkę krakowiaka - to symboliczne zaproszenie do jednego z najstarszych miast w Polsce, łączącego historię z nowoczesnością,  posiadającego ogromną liczbę zabytków architektury i kultury. Jednego z większych w Polsce ośrodków turystycznych i biznesowych, łączącego innowacje z prężnie rozwiniętym środowiskiem startup’ów. Objęcie roli gospodarza to wspaniałe wyróżnienie dla naszego portu lotniczego

- mówi wicemarszałek Łukasz Smółka.

Tegoroczne spotkanie w Montrealu  składało się z wydarzeń zarówno hybrydowych jaki spotkań na „żywo”. Na ACI Customer Experience Global Summit od lat spotykają się delegaci, przedstawiciele portów lotniczych z całego świata, by wspólnie dyskutować o najlepszych rozwiązaniach zapewniających pasażerom bezpieczeństwo, komfort i wysokiej jakości usługi na lotniskach co szczególnie ważne jest obecnie, gdy  porty lotnicze wprowadzają coraz to nowe, innowacyjne rozwiązania.

Po tym, jak w tym roku impreza ACI Customer Experience Global Summit wróciła na arenę międzynarodową, nie możemy się doczekać przyszłorocznej współpracy z Kraków Airport, ponieważ wtedy nasze wydarzenie po raz pierwszy zagości w Europie - powiedział Luis Felipe de Oliveira, dyrektor generalny ACI World. Wsłuchiwanie się w głos pasażerów po to, aby przygotować customer experience, które będzie odzwierciedlało ich zmieniające się potrzeby i oczekiwania jest dziś ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej i pozostaje dla portów lotniczych jednym z kluczowych narzędzi biznesowych. Nasza globalna impreza, w nowej odsłonie, pozostaje jedną z najważniejszych dat w kalendarzu międzynarodowej branży lotniczej, zarówno dla portów lotniczych jak i ich partnerów, ponieważ stanowi nieocenione wsparcie, pomagając zapewnić bezpieczne, zdrowe i ciekawe doświadczenie kontaktu z usługami lotniczymi, którego oczekują pasażerowie - dodał dyrektor generalny ACI World.

Prezes zarządu Kraków Airport, Radosław Włoszek powiedział: - Jestem zaszczycony, że czwarty szczyt ACI Customer Experience Global Summit odbędzie się w Krakowie, w sercu Małopolski. Pandemia COVID-19 doprowadziła do stagnacji w branży lotniczej i zmusiła nas do przedefiniowania naszego podejścia do standardów bezpieczeństwa i obsługi klienta. Nasze motto „We are aviation” przełożyło się na naszą motywację i wspólne działanie, którego przykładem jest przystąpienie do ACI Airport Health Accreditation Programme wielu światowych i europejskich lotnisk. Komfort i bezpieczeństwo pasażerów to nasze kluczowe priorytety, a także istota szczytu ACI Customer Experience Global Summit. To właśnie w Krakowie  przez trzy dni międzynarodowa branża lotnicza, będzie prowadzić dyskusje, wymieniać się doświadczeniami w tak kluczowych dzisiaj aspektach.

W konferencji weźmie udział także Juan Carlos Salazar, sekretarz generalny Rady Międzynarodowej Organizacji Lotnictwa Cywilnego ICAO, zajmującej się opracowywaniem i wdrażaniem międzynarodowych przepisów w zakresie bezpieczeństwa oraz wspieraniem rozwoju transportu lotniczego.

Podczas konferencji ACI Customer Experience Global Summit, Międzynarodowa Rada Portów Lotniczych przekazała krakowskiemu lotnisku jako pierwszemu w Polsce wyjątkową nagrodę Airport Service Quality w kategorii Best Airport by Size and Region (dla europejskiego portu lotniczego obsługującego rocznie do 15 milionów pasażerów).

W Kraków Airport nieprzerwanie od 2007 roku prowadzony jest program Program Airport Service Quality (ASQ). To wiodący na świecie program pomiaru satysfakcji podróżujących z jakości i wysokich standardów obsługi na lotniskach. ASQ mierzy zadowolenie pasażerów według 34 kluczowych wskaźników wydajności, które pozwalają  na kompleksową ocenę poziomu świadczonych usług na ścieżce pasażera odlatującego i przylatującego.

Kraków Airport dynamicznie reaguje na zmieniające się przepisy międzynarodowe i zasady sanitarne podejmuje działania w kierunku podnoszenia jakości usług i stale monitoruje wszelkie uwagi podróżujących.

 

 

Galeria zdjęć

Autor: Biuro Prasowe UMWM / ACH