Przejdź do informacji o dostępności Przejdź do strony głównej Przeskocz do menu Przeskocz za menu Przeskocz do głównej treści Przejdź do mapy strony

Kolejne Impulsy dla Małopolski

Transport
20 stycznia 2017
Tabor Kolei Małopolskich powiększył się o 3 kolejne Impulsy. Nowoczesne pociągi wyprodukowane dla Małopolski przez sądecki Newag S.A. są po odbiorach technicznych i już pierwszego dnia przewiozły pasażerów na trasie Kraków – Tarnów – Nowy Sącz – Krynica.

To kolejne z 13 nowoczesnych impulsów zamówionych przez województwo małopolskie w marcu zeszłego roku. Pasażerowie podróżujący po regionie koleją korzystają już z 6 pociągów dostarczonych przez spółkę Newag w listopadzie 2016 r. Pozostałe 4 pojazdy wyjadą na małopolskie tory w połowie lutego.

Cieszę się, że możemy oddać do użytku turystów i Małopolan kolejne 3 komfortowe pociągi.  Od dawna udowadniamy, że kolej jest transportem przyszłości i warto w nią inwestować. Nowe składy od dziś wozić będą pasażerów Kolei Małopolskich na trasie Kraków – Tarnów – Nowy Sącz – Krynica. A już w najbliższy weekend mają do wykonania misję specjalną – zawieźć kibiców do Zakopanego na zawody Pucharu Świata w skokach narciarskich – mówi marszałek Małopolski Jacek Krupa.

W przekazanych dziś Kolejom Małopolskim składach znaj­duje się 200 miejsc sie­dzą­cych oraz liczne udo­god­nie­nia dla pasażerów, w szczególności dla osób niepełnosprawnych czy rodziców podróżujących z małymi dziećmi. Pociągi są wyposażone m.in. w bezprzewodowy internet, kli­ma­ty­za­cję, sto­jaki na rowery i gniazdka elek­tryczne. Dodatkowo w pojazdach zamontowano defibrylatory AED, moni­to­ring prze­działu pasa­żer­skiego, oraz auto­maty biletowe. Nowoczesne, ciche i bezpieczne pociągi, cechują się bardzo niskim zuży­ciem ener­gii elek­trycz­nej. Z zewnątrz wszystkie nowe pociągi pomalowane są na barwy Małopolski. We wnętrzu dominuje kolor szary z zielonymi wykończeniami.

Przypomnijmy, że Koleje Małopolskie do 22 stycznia prowadzą konsultacje społeczne nowego rozkładu jazdy na liniach: SKA2 Kraków Gł. – Miechów – Sędziszów, SKA3 Kraków Gł. – Tarnów oraz Kraków Gł. - Tarnów – Nowy Sącz – Krynica. Wnioski można przesyłać w formie elektronicznej na adres . Więcej na ten temat można przeczytać tutaj

***

Wszystkie pociągi zakupione przez samorząd małopolski kosztowały ponad 300 mln zł. Zakup taboru dofinansowany został w ramach projektu „Zakup Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych dla rozwoju kolei małopolskich” z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020. Wysokość wsparcia wniosła 175,4 mln zł, pozostała kwota pochodzi z budżetu województwa oraz funduszu kolejowego.

Galeria zdjęć