Przejdź do informacji o dostępności Przejdź do strony głównej Przeskocz do menu Przeskocz za menu Przeskocz do głównej treści Przejdź do mapy strony

Dwa warianty północnej obwodnicy Krakowa

Transport
19 marca 2010
- Najwyższy czas zakończyć dyskusje nad przebiegiem północnej obwodnicy Krakowa i przystąpić do uzyskania odpowiednich uzgodnień i zezwoleń. Jeśli ta trasa nie powstanie szybko, to dojdzie do zakorkowanie północnej części Krakowa i Zielonek    – przekonywał marszałek Marek Nawara podczas spotkania poświęconego konsultacjom w sprawie przebiegu obwodnicy.

W piątek, 19 marca, w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Małopolskiego odbyło się spotkanie z udziałem m.in. marszałka Marka Nawary, wiceprezydenta Krakowa Tadeusza Trzmiela, dyrektor Departamentu Transportu i Komunikacji Urzędu  Marszałkowskiego Ireny Cebuli, przedstawiciela Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, projektantów oraz wójtów gmin przez które miałaby przebiegać obwodnica. Inwestorami są Województwo Małopolskie oraz Gmina Miejska Kraków, a autorami projektów konsorcjum złożone z trzech firm.   

Autorzy „Koncepcji programowo-przestrzennej północnej obwodnicy Krakowa” przedstawili dwa warianty przebiegu trasy przygotowane po konsultacjach społecznych. Pierwszy wariant o długości 11,47 km przebiegałby na południe od Zielonek i kosztowałby ok. 1 mld 377 mln zł. Konieczne byłoby wyburzenie 15 budynków mieszkalnych. Drugi wariant zakłada przebieg trasy na północ od Zielonek, czesiowo wzdłuż linii wysokiego napięcia i gazociągów. Trasa ma liczyć 13,98 km, a koszt budowy ma wynieść ok. 1 mld 517 mln zł. Konieczne byłoby wyburzenie 6 budynków mieszkalnych. Projektanci w obu wariantach uwzględnili część uwag podczas wcześniejszy konsultacji społecznych modyfikując nieco przebieg tras, wyznaczając tunele w pobliżu najgęściej zamieszkałych terenów, prowadząc trasę w wykopach, aby ograniczyć hałas.

Marszałek Marek Nawara poprosił projektantów o uwzględnienie, jeśli to możliwe, uwag zgłoszonych podczas piątkowego spotkania i zakończenie dyskusji, tak aby do końca marca oba warianty przebiegu trasy zostały złożone w celu wydania decyzji środowiskowej przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska.

Galeria zdjęć

Tagi: WYDARZENIA