Przejdź do informacji o dostępności Przejdź do strony głównej Przeskocz do menu Przeskocz za menu Przeskocz do głównej treści Przejdź do mapy strony

Droga wojewódzka 980 połączyła dwa samorządy

Transport
30 lipca 2024
Gminy Zakliczyn i Rzepiennik Strzyżewski powołały Pogórzański Związek Międzygminny Ziemi Tarnowskiej w celu poprawy bezpieczeństwa przy drodze wojewódzkiej nr 980. Właśnie podpisana została umowa z wykonawcami na budowę ciągu pieszo-rowerowego, chodnika i drogi dla pieszych w miejscowościach Charzewice, Melsztyn, Rzepiennik Strzyżewski i Rzepiennik Suchy, a 1 sierpnia nastąpi otwarcie ofert w przetargu na rozbudowę oświetlenia drogowego.

Umowę na poprawę bezpieczeństwa przy grodze wojewódzkiej nr 980 poprzez modernizację infrastruktury drogowej podpisał z wykonawcami w zakliczyńskim Ratuszu przewodniczący Pogórzańskiego Związku Międzygminnego Ziemi Tarnowskiej Kazimierz Fudala. Obecni byli m.in. Wiceprzewodniczący Sejmiku Województwa Małopolskiego Wojciech Skruch, dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich w Krakowie Katarzyna Węgrzyn-Madeja, burmistrz Miasta i Gminy Zakliczyn Dawid Chrobak oraz wójt Rzepiennika Strzyżewskiego Marek Karaś.

Zrealizowane zostaną cztery zadania. Wykonany zostanie ciąg pieszo-rowerowy w Charzewicach (wraz z kładką nad potokiem „Charzewianka”) i Melsztynie - 1,1 km, chodnik w Rzepienniku Strzyżewskim - 700 m, droga dla pieszych wraz z przebudową infrastruktury technicznej w Rzepienniku Suchym - 520 m, a ponadto zakupiony zostanie ciągnik oraz w pełni kompatybilna kosiarka bijakowa i zamiatarka.

Na to wszystko pozyskano przeszło 5,3 mln zł dofinansowania z Rządowego Funduszu „Polski Ład”. Wkład własny gmin wynosi zaledwie 5 procent (285 tys. zł). 1 sierpnia nastąpi natomiast otwarcie ofert w przetargu na budowę i modernizację oświetlenia drogowego w Charzewicach, Melsztynie, Lusławicach, Kończyskach, Faściszowej, Rzepienniku Biskupim, Rzepienniku Strzyżewskim i Rzepienniku Suchym oraz na zakup i dostawę sprzętu do utrzymania infrastruktury oświetleniowej – podnośnika przegubowo-teleskopowego z koszem izolowanym. Na ten przedsięwzięcia dwóch gmin ma do dyspozycji 2 mln z „Polskiego Ładu”.

Dróg wojewódzkich w Małopolsce jest bardzo dużo i są to drogi bardzo obciążone ruchem samochodowym. Samorząd wojewódzki samodzielnie nie jest w stanie wykonać wszystkich niezbędnych inwestycji, aby było przy nich w pełni bezpiecznie. Dlatego bezcenna jest pomoc gmin. W dodatku to burmistrzowie, wójtowie czy radni gminni najlepiej wiedzą jakie są w poszczególnych miejscowościach potrzeby w tym zakresie i co trzeba zrobić

- podkreśla wicemarszałek Ryszard Pagacz.

Wiceprzewodniczący SWM Wojciech Skruch gratulował pomysłu połączenia potencjału dwóch gmin. Przedstawiciele gmin deklarują, że będą w ramach PZMZT podejmować dalsze działania i składać wnioski o pieniądze, również do Funduszy Europejskich, na kolejne zadania dla poprawy bezpieczeństwa przy DW 980.

Galeria zdjęć