Przejdź do informacji o dostępności Przejdź do strony głównej Przeskocz do menu Przeskocz za menu Przeskocz do głównej treści Przejdź do mapy strony

Tu liczy się ekologiczna wiedza i konstruktywne myślenie

Środowisko
18 grudnia 2024
Za nami wielki konkurs wiedzy, umiejętności rozmowy i kulturalnej dyskusji – I Międzyszkolna Debata ekoMałopolska. Wygrali ją uczniowie z krakowskiej Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 162. Podczas wielkiego finału w Centrum Kongresowym ICE w Krakowie Samorząd Województwa Małopolskiego reprezentował wicemarszałek Ryszard Pagacz.

I Międzyszkolna Debata ekoMałopolska to niepowtarzalne przedsięwzięcie w skali kraju i województwa. Jest ono skierowane do młodego pokolenia, co może w przyszłości przynieść ze sobą szereg pozytywnych praktyk wśród Małopolan. Wydarzenie wpisało się idealnie w założenia polityki informacyjnej i edukacyjnej Samorządu Województwa Małopolskiego w zakresie ochrony środowiska i promocji postaw prośrodowiskowych. Dzięki projektowi ekoMałopolska oraz dzięki innym działaniom w trosce o dobry klimat ciągle jesteśmy liderem w poprawie jakości życia mieszkańców

- podkreślił wicemarszałek Ryszard Pagacz.

Wicemarszałek Ryszard Pagacz stoi przy mównicy.

W dyskusjach na ważne ekologiczne tematy uczestniczyli uczniowie z następujących małopolskich szkół:

  • Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Banachiewicza w Porębie,
  • Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 162 w Krakowie,
  • Publiczna Szkoła Podstawowa w Jasieniu,
  • Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Przebieczanach,
  • III Liceum Ogólnokształcące im. Adama Mickiewicza w Tarnowie,
  • VI Liceum Ogólnokształcące im. Adama Mickiewicza w Krakowie,
  • XXXI Liceum im. Romana Ingardena w Krakowie,
  • Liceum Ogólnokształcące im. T. Kościuszki w Dąbrowie Tarnowskiej.

Pierwszy etap przewidywał dyskusję w formie warsztatów na wybrane tematy:

  1. „Ograniczenie czasu oświetlenia ulic należy ocenić negatywnie”,
  2. „Wprowadzenie zagranicznych gatunków do ekosystemów rodzimych ubogaca bioróżnorodność”,
  3. „Wybór produktów oznaczonych jako ekologiczne zmniejsza ślad węglowy”.

Zwycięzcy pierwszej części zmagań: uczniowie ze Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 162 w Krakowie i z VI Liceum Ogólnokształcącego w Krakowie, spotkali się dzisiaj w krakowskim ICE na debacie oksfordzkiej. Głównym tematem ich rozważań było zagadnienie pn.: „Przedsiębiorstwa powinny ponosić odpowiedzialność za cały cykl życia swoich produktów”. Analizowali go zgodnie z zasadami takich debat, czyli przedstawiając „dwie strony medalu”. Osiągnięte przez nich wyniki były składową konstruktywnego myślenia, empatii i logiki.

Sala na której odbywała się debata.

Najlepsi w tym okazali się uczniowie z krakowskiej Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 162. Laureaci otrzymali atrakcyjne i wartościowe nagrody.

Gratulujemy!

Galeria zdjęć