Przejdź do informacji o dostępności Przejdź do strony głównej Przeskocz do menu Przeskocz za menu Przeskocz do głównej treści Przejdź do mapy strony

Znane osobistości w filmach edukacyjnych

Sprawy społeczne i rodzina
27 listopada 2020
Ruszyła kampania społeczna, uświadamiająca problemy osób niepełnosprawnych w ich codziennym życiu, szczególnie w czasie zagrożenia epidemiologicznego. Projekt jest dofinansowany ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, będących w dyspozycji województwa małopolskiego.

Kampania „Mały gest – Wielkie wsparcie” prowadzona jest przy współpracy Fundacji NIE WIDZĄC PRZESZKÓD oraz Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego. Na kanwie sukcesu innej akcji „Widzialni (Nie)widzialni” zdecydowano się na poszerzenie przekazu medialnego dla społeczeństwa, o sytuacji osób z dysfunkcją narządu wzroku. Materiały i treści edukacyjne docierają do wszystkich mieszkańców naszego województwa. Działania ukierunkowano na dwie grupy odbiorców.

Pierwszą z nich jest środowisko osób pełnosprawnych. Celem jest ukazanie im istoty niesienia pomocy osobom z niepełnosprawnościami – nie tylko w dobie pandemii. Bardzo często pełnosprawni nie zdają sobie sprawy z kłopotów niepełnosprawnych przy wykonywaniu tak oczywistych czynności jak zrobienie zakupów, odczytanie numeru nadjeżdżającego autobusu, pomoc osobie na wózku czy o kulach z wejściem do autobusu czy tramwaju. Przejście przez przejście dla pieszych stanowi nierzadko wyzwanie dla niewidomych i słabowidzących. Projekt ma zachęcić do niesienia pomocy, do zaoferowania pomocnej dłoni, do wykonania małego gestu, który niesie wielkie wsparcie.

Drugą grupę odbiorców stanowią osoby z niepełnosprawnościami, w tym szczególnie osoby z narządem wzroku. Naszym celem jest pokazanie im możliwości skorzystania ze wsparcia ze strony licznych instytucji, rozlokowanych na terenie całej Małopolski. Pragniemy również wskazać im jak i gdzie szukać pomocy – nie tylko od wspomnianych już instytucji, ale również od przypadkowego przechodnia.

Wspomniane powyżej treści edukacyjne pojawiają się i będą się pojawiać w Internecie, prasie, radiu, a także telewizji. Flagowym i innowacyjnym ruchem ze strony naszej fundacji jest emisja programu „NIE WIDZĄC PRZESZKÓD”, który przedstawia sylwetki osób z niepełnosprawnościami, czerpiących z życia pełnymi garściami, mimo swych ograniczeń. Cykl jest emitowany w weekendy na antenie TVP 3 Kraków.

Ponadto w mediach społecznościowych publikowane i promowane są materiały filmowe, przedstawiające krótkie scenki z często prozaicznych zdarzeń dnia codziennego osób niewidomych i słabowidzących, z ukazaniem prawidłowego wsparcia ze strony osób trzecich. Opracowana została krótka animacja, z której osoby niepełnosprawne dowiedzą się o formach pomocy i aktywnościach organizacji, działających na terenie województwa

- zaznaczył wicemarszałek Łukasz Smółka, główny ambasador kampanii.

W klipach prezentujących osoby z niepełnosprawnościami, w scenach dnia codziennego występują również osobistości ze świata kultury, sztuki, sportu i dziennikarstwa, które zechciały stać się twarzami naszej kampanii. W gronie ambasadorów zachęcających do niesienia pomocy znaleźli się miedzy innymi Zbigniew Boniek, Urszula Grabowska, Maciej Jabłoński, Arkadiusz Głowacki, Mateusz Borek, Artur Dziurman czy Tomasz Smokowski.

Już teraz kampanijne spoty emitowane są na antenie radia RMF MAXXX oraz mobilnej aplikacji RMF ON. W najbliższym czasie będą one również wyświetlane na monitorach w pociągach należących do Kolei Małopolskich. Podjęte zostały także działania, aby pojawiły się one również w autobusach komunikacji, należących do większych miast naszego regionu.

Artykuły o kampanii kierowane do pełno oraz niepełnosprawnych członków naszej społeczności opublikowane zostaną nie tylko w sieci, ale również w prasie – ze szczególnym uwzględnieniem tej specjalistycznej, wydawanej z myślą o osobach z niepełnosprawnościami.

Kampania zaplanowana jest do 15 grudnia.

 

Galeria zdjęć

Autor: Biuro Prasowe UMWM