Przejdź do informacji o dostępności Przejdź do strony głównej Przeskocz do menu Przeskocz za menu Przeskocz do głównej treści Przejdź do mapy strony

Justyna Kowalczyk oprowadzi po Małopolsce

Sport
11 sierpnia 2010
Filmy promujące Małopolskę, galerie zdjęć, opinie turystów odwiedzających nasz region, a także fragmenty treningów znanych sportowców.  To wszystko będzie można zobaczyć w nowym serwisie przygotowywanym przez władze samorządowe regionu w ramach kampanii promocyjnej „Małopolska w akcji”.

Nowa strona ruszy już we wrześniu, a  wirtualnymi przewodniczkami po Małopolsce będą gwiazdy sportu. O zimowych atrakcjach opowie Justyna Kowalczyk, letnie klimaty Małopolski przybliżą zawodniczki krakowskiej Wisły Can Pack, a wiosną i jesienią po regionie oprowadzą siatkarki BPS Muszynianki FAKRO.

Na początku roku samorząd województwa wystartował z nową  kampanią promocyjną regionu „Małopolska w akcji”, której twarzami są znani sportowcy związani z Małopolską. Akcja jest prowadzone przede wszystkim za granicą. Jedną z twarzy kampanii jest Justyna Kowalczyk.

W ramach tego przedsięwzięcia powstaje serwis internetowy. Wszystko po to, aby ściągnąć turystów do Małopolski i zachęcić do aktywnego spędzenia czasu. Nowy portal będzie multimedialny, a w serwisie znajdą się zdjęcia, spoty oraz filmy promujące Małopolskę.  Internauta otrzyma pełną informację na temat tego gdzie najlepiej pojechać w zimie na narty, wybrać się na piesze i rowerowe wycieczki oraz jakich lokalnych przysmaków skosztować. Dostępne będą także mapy i przewodniki. To będzie prawdziwa kopalnia wiedzy o atrakcjach turystycznych w naszym regionie dla turystów, pasjonatów sportu i dziennikarzy piszących o sporcie oraz komentatorów.

Prace nad nowym portalem są już na finiszu, a my prezentujemy już teraz scenariusz serwisu i pierwszych nagrań z zawodniczkami, które będą wirtualnymi przewodnikami na stronie. I tak zawodniczki zapraszają widza do Małopolski i mówią o tym jakich niezapomnianych wrażeń dostarczy pobyt w naszym regionie. Na ekranie pojawia się uśmiechnięta Justyna Kowalczyk, która macha do widza, pokazuje swoje ulubione miejsce w Małopolsce i wchodzi do uroczej małej leśniczówki. W środku kominek, obok stare narty, w tle piec, a nad nim pęta kiełbas. Klikając na wybrane, intearaktywne elementy pojawiają się mapy, filmy, zdjęcia oraz przewodniki. I tak po kliknięciu na aparat zawieszony na szyi owczarka podhalańskiego pojawią się zdjęcia dotyczące turystyki zimowej. Gdy wybierzemy narty otworzy się serwis poświęcony stacjom narciarskim, gdy klikniemy na mapę pokaże się mapa atrakcji turystycznych w Małopolsce, a po wybraniu gazety będzie można przeczytać aktualności lub dowiedzieć się czegoś więcej o urokach miejskiego życia. 

A to już kolejna odsłona. Parking przed klubem Muszynianki. Zawodniczki jadą właśnie na mecz. Autobus rusza. Podczas jazdy za szybami przesuwają się pejzaże: góry, lasy pagórki, jeziora i zabytki. Widać rowerzystów, kajakarzy, żeglarzy na żaglówkach i turystów wspinających się po skałkach. Widz, poruszając się po stronie, będzie mógł obejrzeć filmy promujące Małopolskę, biogramy zawodniczek, fragmenty treningów, przewodniki atrakcji turystycznych, a także wysłuchać opinii turystów.  

Do odkrywania uroków Małopolski władze regionu chcą szczególnie zachęcić Włochów i mieszkańców krajów skandynawskich. A to z uwagi na popularność w tych krajach dyscyplin sportu reprezentowanych przez zawodniczki zaangażowane w kampanię. Wkrótce zorganizowany zostanie press tour dla dziennikarzy sportowych z Włoch oraz z krajów skandynawskich..

Cała kampania kosztuje 2 mln zł z czego 75 proc. pochodzi z środków unijnych. Akcja jest prowadzona od stycznia 2010 r. i potrwa do grudnia 2011 r. Justyna Kowalczyk promuje Małopolskę na swoim stroju startowym z napisem „visit.malopolska” na zawodach Pucharu Świata. Justyna oprócz napisu na prawym udzie na stroju, występuje w kurtce z tym napisem podczas ceremonii wręczenia nagród w polarze i podkoszulkach z logo kampanii.

 

Galeria zdjęć

Tagi: WYDARZENIA