Przejdź do informacji o dostępności Przejdź do strony głównej Przeskocz do menu Przeskocz za menu Przeskocz do głównej treści Przejdź do mapy strony

Christian Merli z nowym rekordem trasy

Sport
10 lipca 2016
bolid motoryzacyjny niebiesko-pomarańczowy na asfaltowej jezdni z biało-czerwonymi spowalniaczami na poboczu. W tle baner z napisem Małopolska
fot. Paweł Bucki
Irena Steć (Gloria C8)
Dwadzieścia tysięcy kibiców oglądało dwudniowe zmagania 8. edycji Wyścigu Górskiego Limanowa – Przełęcz pod Ostrą 2016. Do pokonania pięcioipółkilometrowej trasy przy 300 metrowej różnicy wzniesień, Merli (Osella FA30) potrzebował minuty 55 sekund i 413 tysięcznych sekundy.

Włosi zdominowali zmagania w kategorii aut wyścigowych (CAT 2). 7 Rundę FIA EHC wygrał Merli, drugie miejsce przypadło Simone Faggiolemu, wolniejszemu po obu podjazdach wyścigowych zaledwie o 1,091 sekundy. Statuetkę za trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej odebrał Macario Paride.

W kategorii aut turystycznych (CAT 1) na najwyższym stopniu podium stanął Czech Jaromir Maly, który wyprzedził drugiego w tej stawce Austriaka Christiana Schweigera i trzeciego Włocha Antonio Migliuolo (wszyscy jechali Mitsubishi Lancerem).

Ogółem w tej rundzie FIA EHC sklasyfikowano 31 kierowców.

Kibiców pasjonowały także zmagania czołówki polskich kierowców, walczących o punkty Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski. W pierwszym podjeździe wśród samochodów turystycznych najszybciej pojechał Słowak Igor Drotar (Skoda Fabia R5), wyprzedzając Waldemara Kluzę (Ford Fiesta) o pół sekundy. Na miejscu trzecim zameldował się Tomasz Myszkier (Porsche 911). W drugim podjeździe Drotar okazał się bezkonkurencyjny, ponownie zostawiając z tyłu Kluzę i DUBAI’a (Mitsubishi Lancer). W tej kolejności zawodnicy stanęli na podium klasyfikacji generalnej.

W grupie aut wyścigowych najszybszy był Robert Steć (Lola B0250), drugie miejsce zajęła Irena Steć (Gloria C 8) a trzecie Damian Borycki (Radical SR3).

W kategorii aut historycznych zwyciężył Jerzy Nowakowski (BMW 2002 ti).

Zawody relacjonowało ponad 70 dziennikarzy i fotoreporterów, transmisje z wyścigu na żywo obejrzeli widzowie TVP Info i TVP Kraków, relację internetową prowadził portal gsmp.pl.

Bogdan Pałka, dyrektor wyścigu podkreślił niespodziankę, jaką sprawiły kobiety. - W wyścigu wystartowały aż trzy panie. Każdy dzień dostarczał niezapomnianych emocji dzięki niesamowitej atmosferze i sportowej rywalizacji, którą dostarczyli nam goście z zagranicy. Z podjazdu na podjazd zawodnicy podkręcali tempo i ustanawiali nowy rekord trasy.

Jerzy Budacz, prezes Auto Moto Klubu Limanowa podziękował za wsparcie samorządom województwa małopolskiego, powiatu limanowskiego, miasta i gminy Limanowa oraz gminy Słopnice. – Bez wspomnianych podmiotów instytucjonalnych organizacja mistrzostw nie byłaby możliwa. Aby startujący zawodnicy czuli się bezpiecznie, tylko w tym roku zostało zamontowanych 168 metrów bieżących nowych barier energochłonnych na trzech odcinkach drogi. Nie byłoby także mistrzostw, gdyby nie ponad 300 wolontariuszy, pracujących przez cały czas, zabezpieczających, przygotowujących i pilnujących trasy.

8. Wyścig Górski Limanowa – Przełęcz pod Ostrą wsparło finansowo województwo małopolskie.

Galeria zdjęć

Autor: Departament Turystyki i Sportu