Inwestycje w obiekty narciarskie mają być prowadzone – jak sugerował podczas posiedzenia prof. Szymon Krasicki z Akademii Wychowania Fizycznego w Krakowie – według modelu finansowania zastosowanego w rządowym programie „Orlik”. W ocenie prof. Krasickiego, który przedstawił komisji koncepcję modernizacji infrastruktury sportów zimowych w Małopolsce, od 2013 roku przy wsparciu Ministerstwa Sportu mogłyby powstawać „Orliki Białe” – ogólnodostępne nieodpłatnie obiekty wyposażone (w wariancie podstawowym) w trasę biegową i skocznię narciarską dla młodzieży.
Członkowie komisji omówili także perspektywy budowy marki Małopolski we współpracy z Uniwersytetem Jagiellońskim. Na kanwie prezentacji prof. Małgorzaty Bednarczyk, kierownik Katedry Zarządzania w Turystyce UJ, komisja przeanalizowała dotychczasowe osiągnięcia jednostek samorządu województwa w umacnianiu pozytywnego wizerunku Małopolski. Jak podkreśliła prof. Bednarczyk, marka turystyki pielgrzymkowej związanej z Krakowem, Wadowicami i Małopolską stała się szeroko rozpoznawalna dzięki jej ambasadorowi – Janowi Pawłowi II.