Przejdź do informacji o dostępności Przejdź do strony głównej Przeskocz do menu Przeskocz za menu Przeskocz do głównej treści Przejdź do mapy strony

Z posiedzenia Komisji ds. Budowy Marki Małopolski oraz Organizacji Imprez Sportowych o Zasięgu Międzynarodowym

Samorząd
11 maja 2011
We wtorek, 10 maja, obradowała Komisja ds. Budowy Marki Małopolski oraz Organizacji Imprez Sportowych o Zasięgu Międzynarodowym Sejmiku Województwa Małopolskiego. Posiedzenie prowadziła przewodnicząca komisji Jagna Marczułajtis-Walczak. Członkowie komisji przyjęli (m.in.) wniosek dotyczący wpisania do Strategii Rozwoju Województwa Małopolskiego inwestycji w rozwój infrastruktury narciarskiej ze szczególnym uwzględnieniem narciarstwa biegowego pod hasłem „Białe Orliki”. Komisja przyjęła także wniosek do Zarządu Województwa Małopolskiego o budowę wielofunkcyjnej hali sportowej z lodowiskiem.

Inwestycje w obiekty narciarskie mają być prowadzone – jak sugerował podczas posiedzenia prof. Szymon Krasicki z Akademii Wychowania Fizycznego w Krakowie – według modelu finansowania zastosowanego w rządowym programie „Orlik”. W ocenie prof. Krasickiego, który przedstawił komisji koncepcję modernizacji infrastruktury sportów zimowych w Małopolsce, od 2013 roku przy wsparciu Ministerstwa Sportu mogłyby powstawać „Orliki Białe” – ogólnodostępne nieodpłatnie obiekty wyposażone (w wariancie podstawowym) w trasę biegową i skocznię narciarską dla młodzieży.

Członkowie komisji omówili także perspektywy budowy marki Małopolski we współpracy z Uniwersytetem Jagiellońskim. Na kanwie prezentacji prof. Małgorzaty Bednarczyk, kierownik Katedry Zarządzania w Turystyce UJ, komisja przeanalizowała dotychczasowe osiągnięcia jednostek samorządu województwa w umacnianiu pozytywnego wizerunku Małopolski. Jak podkreśliła prof. Bednarczyk, marka turystyki pielgrzymkowej związanej z Krakowem, Wadowicami i Małopolską stała się szeroko rozpoznawalna dzięki jej ambasadorowi – Janowi Pawłowi II.