Zgodnie z projektem SRWM 2011-2020 budowie silnej marki Małopolski sprzyjają:
- unikatowe w skali kraju walory przyrodnicze, które stanowią podstawę dla rozwoju różnych form rekreacji i wypoczynku,
- silne poczucie tożsamości lokalnej u mieszkańców Małopolski,
- dobrze rozwinięta sieć współpracy z regionami partnerskimi,
- aktywna promocja gospodarcza regionu,
- aktywna działalność biura regionalnego w Brukseli;
- działania promocyjne ukierunkowane na przyciąganie zagranicznych inwestorów,
- promocja regionu z udziałem sportowców.
Przewidywane w projekcie SRWM 2011-2020 działania na rzecz budowy i promocji marki Małopolski na arenie krajowej oraz międzynarodowej obejmują:
- sprawny i skuteczny marketing regionalny w wymiarze krajowym i zagranicznym oparty na jednolicie zidentyfikowanej marce Małopolska,
- wzmocnienie aktywności biura regionalnego Małopolski w Brukseli,
- aktywny udział Małopolski w krajowych i międzynarodowych sieciach współpracy.