Przejdź do informacji o dostępności Przejdź do strony głównej Przeskocz do menu Przeskocz za menu Przeskocz do głównej treści Przejdź do mapy strony

Z obrad Zarządu

Samorząd
19 lutego 2008
Zarząd Województwa Małopolskiego wnikliwie analizował kryteria oceny projektów złożonych w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013.

Członek Zarządu Wojciech Kozak podkreślił zasadność przyznawania najwyższej liczby punktów dla danych projektów, które w sposób najpełniejszy będą realizować cele danego projektu. Wicemarszałek Leszek Zegzda podkreślił wagę rewitalizacji jako kompleksowego, skoordynowanego i wieloletniego procesu przemian przestrzennych, technicznych, społecznych i ekonomicznych. Na programy rewitalizacji należy patrzeć całościowo. Członek Zarządu Marek Sowa, zabierając głos w sprawie oceny programów rewitalizacji, zwrócił uwagę na trafność wyboru obszarów pod kątem minimalizacji negatywnych zjawisk społecznych. Podkreślił wagę prawidłowości zidentyfikowania możliwości rozwoju gospodarczo-społecznego rewitalizowanego obszaru.
Udało się osiągnąć kompromis, w wyniku którego zbudowano taki system ocen, który pozwoli punktować najlepsze projekty.

Zarząd Województwa przyjął kryteria oceny projektów w ramach MRPO dla działań i schematów:
Działanie 1.1 – Poprawa jakości usług edukacyjnych
Schemat B – Rozwój infrastruktury kształcenia ustawicznego oraz kształcenia zawodowego
Działanie 3.1 – Rozwój infrastruktury turystycznej
Schemat B – Inwestycje w obiekty i infrastrukturę uzdrowiskową
Działanie 6.1 – Rozwój miast
Schemat A – Projekty realizowane wyłącznie w ramach programów rewitalizacji
Działanie 6.3 – Poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, w tym socjalnego i zdrowotnego
Schemat C – Służby ratunkowe.

Podjęto m.in. uchwałę określającą wstępne zasady wspólnego opracowania współfinansowania przez Województwo Małopolskie, Powiat Bocheński i Miasto Bochnię studium połączenia drogowego A4 – Bochnia z drogą krajową nr 4. W ramach tego opracowania powstaną: studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe, koncepcja programowo-przestrzenna oraz kompletny wniosek o decyzję o ustaleniu lokalizacji drogi. Udział Województwa Małopolskiego będzie wynosić 50% kosztów studium, czyli 200 000 zł.