Przejdź do informacji o dostępności Przejdź do strony głównej Przeskocz do menu Przeskocz za menu Przeskocz do głównej treści Przejdź do mapy strony

XII Piknik Geograficzny w Tarnowie

Samorząd
31 maja 2012
Nauczyciele geografii, młodzież gimnazjalna i słuchacze Uniwersytetu Trzeciego Wieku  uczestniczyli w XII Pikniku Geograficznym  w Tarnowie. Honorowy patronat nad tym wydarzeniem objęli: poseł RP Urszula Augustyn,  wicemarszałek Województwa  Małopolskiego Roman Ciepiela i  prezydent Tarnowa  Ryszard  Ścigała.

 - Objąć patronatem takie przedsięwzięcie to zaszczyt.  Spotykacie się w mieście, które zawsze  było otwarte dla wielu kultur. Jesteście ludźmi otwartymi, którzy chcą poznawać świat – poszerzać swoją wiedzę – powiedział wicemarszałek Roman Ciepiela otwierając piknik. Piknik geograficzny ma zasięg ogólnopolski i uczestniczy w nim ponad 50 drużyn.

W ramach pikniku dwuosobowe reprezentacje szkół i uniwersytetów uczestniczyły w turnieju geograficzno-topograficznym, a nauczyciele w warsztatach z geografii. Część przeznaczona dla uczniów i studentów składała się z testu geograficznego i części topograficznej odbywającej się w centrum Tarnowa. Zadaniem uczestników było odszukanie 24 punktów kontrolnych. Natomiast dla nauczycieli zorganizowano warsztaty metodyczne.  Gościem Pikniku był podróżnik – Marek Tomalik, a wydarzeniu towarzyszyło wiele imprez: spacer po Tarnowie z przewodnikiem, plenerowa wystawa zdjęć Marka Tomalika, prezentacja multimedialna „Tajemnice Półwyspu Arabskiego”, konferencja metodyczna dla nauczycieli historii.

XII Piknik Geograficzny zorganizowali: Zespół Szkół Ogólnokształcących i Technicznych im. Jana Szczepanika w Tarnowie , Urząd Miasta Tarnowa,  Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli – Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Tarnowie, Stowarzyszenie Oświatowców Polskich OŚWIATOWIEC -Oddział w Toruniu .

Główne założenia pikniku to sprawdzenie wiedzy geograficznej uczniów i studentów, integracja młodzieży gimnazjalnej szkół i studentów i nauczycieli geografii Polski południowej, zdobywanie praktycznych umiejętności rozwiązywania zadań problemowych, zainteresowanie osobliwościami regionu, rywalizacja geograficzno – topograficzna szkół i poznanie nowych metod i form nauczania.

Galeria zdjęć