Celem kampanii jest zwiększenie rozpoznawalności marki Fundusze Europejskie dla Małopolski wśród mieszkańców województwa. Chodzi też o upowszechnienie wśród Małopolan przekonania, że dzięki funduszom rozwój województwa jest bardziej dynamiczny. Małopolska chce promować się jako miejsce, które dzięki pieniądzom unijnym i kreatywności Małopolan staje się bogatym i nowoczesnym regionem.
- Chcemy pokazać, że fundusze unijne zmieniają nasz region. Nie ma w Małopolsce powiatu, który nie realizowałby choćby jednej europejskiej inwestycji. – wyjaśniał marszałek Marek Sowa. - W ten sposób staramy się też promować nasze członkowstwo w Unii Europejskiej – dodał marszałek.
Pierwsze kampanie promujące fundusze opowiadały o szansach i marzeniach – informowały o możliwościach jakie dawały fundusze unijne. Teraz przyszedł czas na pokazanie efektów zainwestowanych euro: kilometrach wyremontowanych dróg, tysiącach nowych miejsc pracy i nowych obiektach użyteczności publicznej. - Jesteśmy już na półmetku wydawania funduszy unijncyh. Większość z nich już zainwestowaliśmy, a obiekty, które dzięki temu powstały są już wizytówkami regionu. Teraz mamy szansę je zaprezentować - zaznaczył Marek Sowa.
Jak dodał członek Zarządu Stanisław Sorys kampania ma być zachętą dla Małopolan, by już teraz zastanowić się nad nowymi pomysłami na projekty, które będą mogły liczyć na unijne wsparcie w ramach przyszłej perspektywy unijnej . – Poprzez kampanię chcemy przekonać Małopolan, że warto sięgać po pieniądze unijne i przygotować się do kolejnego ich rozdania. Każdy ma równe szanse – mówił Stanisław Sorys.
Jak zaznaczył z-ca dyr. dep. Funduszy Europejskich UMWM Andrzej Bańka kampania jest wielokanałowa aby dotrzeć do jak największej liczby odbiorców. Na potrzeby kampanii został wyprodukowany spot promocyjny, który emitowany będzie na zewnętrznych ekranach ledowych w wybranych miastach naszego regionu oraz podczas specjalnych eventów w galeriach handlowych.
- W pięciu miastach Małopolski zorganizujemy tzw. ambienty, a już 21 listopada wyemitujemy pierwszy spot w regionalnej telewizji. Ponadto będzie go można także obejrzeć w tramwajach i kinach tworzących Małopolską Sieć Kin Cyfrowych oraz multipleksach - wyliczał kolejne elementy kampanii Andrzej Bańka.
By promować unijne projekty i przedsięwzięcia powstała także specjalna dedykowana kampanii strona internetowa www.wramach.fundusze.malopolska.pl Kampania potrwa do 12 grudnia.
Dziś zaprezentowano także wystawę zrealizowanych w regionie przedsięwzięć w ramach funduszy. Pomysł wystawy nawiązuje do kreatywnego pomysłu kampanii („To się ramach nie mieści”) przedstawiając różnego rodzaju puste ramy ustawione na sztalugach z załączoną wyłącznie informacją jaka inwestycja / przedsięwzięcie / program współfinansowany ze środków UE w ramie się nie zmieścił.
Podczas konferencji mówiono także o efektach wdrażania przez samorząd trzech unijnych programów: Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki i Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich.
Już ponad 1 mld złotych wydały firmy, instytucje i organizacje na realizację aż 1730 projektów z Programu Kapitał Ludzki w Małopolsce. Blisko 700 projektów już zostało zakończonych.
W ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego wydano z kolei 2,5 mld zł.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich to już 1258 podpisanych umów. Pieniądze unijne zainwestowano w budowę wodociągów, kanalizacji i tworzenie lokalnych grup działania.