Jednym z głównych tematów poruszanych podczas tego międzynarodowego spotkania były możliwości dla kształcenia ustawicznego, które powstają w wyniku presji wywieranej przez kryzys, szczególnie w aspekcie kryzysu jako szansy dla innowacyjnych podejść oraz wprowadzania nowych kompetencji.
Dyskutowano o potrzebie pomocy w trakcie cyklu życia i o wyzwaniach nowej relacji: wykształcenie – zatrudnienie – orientacja – praca. Odbyły się również warsztaty dotyczące prac nad porozumieniami, związane z następującymi tematami: walka z przedwczesnym porzucaniem szkoły i wsparcie w procesie powrotu do nauki, przejście szkoła – życie zawodowe, przejście uniwersytet – rynek pracy, mobilność młodych oraz praktykantów w początkowym kształceniu zawodowym. Spotkanie zakończyło się sesją plenarną: „Poza kryzysem – perspektywy 2010-2020?”.
FREREF, założona w roku 1991, jest narzędziem, stworzonym przez regiony europejskie, które ma im ułatwić wspólne popieranie rozwoju badań nad edukacją, zarówno na własnym terenie każdego z regionów, jak i pomiędzy nimi. W tym celu FREREF stała się platformą wymiany i współpracy między decydentami politycznymi oraz badaczy zajmującymi się edukacją w poszczególnych regionach europejskich.