Przejdź do informacji o dostępności Przejdź do strony głównej Przeskocz do menu Przeskocz za menu Przeskocz do głównej treści Przejdź do mapy strony

Wielkie Smakowanie Małopolski - w całej Polsce

Samorząd
04 sierpnia 2009
Ruszyła kampania promocyjna Województwa Małopolskiego realizowana we współpracy z telewizją Discovery. Celem kampanii prowadzonej pod hasłem „Smakowanie Małopolski” jest prezentacja małopolskich produktów turystycznych oraz przedstawienie walorów Małopolski – kultury, dziedzictwa historycznego, bogactwa krajobrazów, kuchni. Założenia tego projektu zostały przedstawione podczas spotkania w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Małopolskiego przez Wicemarszałka Leszka Zegzdę oraz Dyrektor Kanałów Discovery w Polsce Barbarę Bilińską.

- Małopolska jest regionem szczególnym, który posiada walory, o których innym regionom się nie śniło. Nie wszyscy znają jednak nasze atuty, dlatego rozpoczynamy dużą, zaplanowaną z rozmachem kampanię promocyjną. Spowoduje ona, że Małopolska będzie modna i postrzegana jeszcze lepiej niż obecnie. Chcemy, by mieszkańcy całej Polski poznali najpiękniejsze zakątki naszego regionu i widzieli w Małopolsce wspaniałe miejsce do wypoczynku – mówił Wicemarszałek Leszek Zegzda.

Jak wyjaśniała Elżbieta Kantor, Dyrektor Departamentu Promocji i Turystyki UMWM, docelowym odbiorcą kampanii promocyjnej są osoby aktywne, wykształcone, lubiące podróżować i szukać nowych miejsc na czynny wypoczynek. Barbara Bilińska, Dyrektor Discovery TVN Historia, zaznaczyła, że już dzisiaj wizerunek Małopolski jest bardzo pozytywny, a kampania przyczyni się do jego utrwalenia.

W ramach kampanii zaplanowanej na sierpień i wrzesień 2009 roku widzowie kanałów Discovery będą mogli zobaczyć 600 krótkich filmów prezentujących atrakcyjne formy spędzania wolnego czasu w Małopolsce. Akcja filmów rozgrywa się w Tyńcu, nad Dunajcem oraz na Szlaku Architektury Drewnianej. Filmy emitowane będą na kanałach Discovery Channel, Discovery World oraz Discovery Historia. Ponadto będzie je można zobaczyć na stronie www Discovery.

Kampania “Smakowanie Małopolski” obejmuje także akcję reklamy zewnętrznej – ekspozycję 1000 billboardów i 1000 citylightów w okresie 10-30 sierpnia w Warszawie, Wrocławiu, Krakowie, Łodzi, Poznaniu, Trójmieście i w miastach Górnego Śląska. Pomysł na hasło kampanii wywodzi się z realizowanego przez Annę Cieślak i Jacka Przybylskiego cyklu programów p.t. "Smakowanie Małopolski", emitowanego na antenie TVP Kraków.

W ramach kampanii zaplanowano wydarzenia towarzyszące. 29 sierpnia br. na placu Wolnica w Krakowie odbędzie się spotkanie dla publiczności p.t. „Bona z Warzyw”, podczas którego uczestnicy poznawać będą historię regionalnej kuchni oraz dawne obyczaje. W tym samym miejscu 30 sierpnia br. odbędzie się Wielkie Gotowanie Zupy – czyli wspólne przygotowywanie 100 litrów jarzynowej potrawy przez znanych szefów kuchni. Z kampanią „Smakowanie Małopolski” powiązany został również finał V Małopolskiego Festiwalu Smaku.

Więcej informacji promocyjnych Województwa Małopolskiego uzyskać można pod adresem www.visit.malopolska.pl

(gnyc)

Galeria zdjęć