Wicemarszałek Roman Ciepiela zwrócił się do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad z apelem o przeanalizowanie możliwych wariantów, które pozwolą na modernizację "zakopianki" w kierunku poprawy jej przepustowości i bezpieczeństwa przy jednoczesnym odstąpieniu od planów, które są przyczyną protestów społecznych i które mogłyby naruszać unikalny charakter podhalańskiego krajobrazu. Roman Ciepiela wyraził także negatywne stanowisko dla ewentualnego przeprowadzenia referendum w sprawie budowy końcowego odcinka drogi.
Wicemarszałek zaprosił członków Zespołu Zadaniowego do współpracy przy opracowaniu warunków i wymagań "Studium lokalizacyjno – funkcjonalno – ruchowego rozwoju podhalańsko tatrzańskiego układu komunikacyjnego ze szczególnym uwzględnieniem dostępności Miasta Zakopane". Studium pozwoli zidentyfikować problemy, określić cele strategiczne i kierunki rozwoju sieci drogowej oraz kolejowej na terenie Podhala i Zakopanego.
W pracach Zespołu Zadaniowego uczestniczył poseł Platformy Obywatelskiej Andrzej Gut-Mostowy, zastępca dyrektora krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Andrzej Kollbek, dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich Grzegorz Stech, Dyrektor Naczelny Oddziału Regionalnego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w Krakowie Włodzimierz Żmuda, Dyrektor Departamentu Transportu, Gospodarki i Infrastruktury Irena Cebula oraz inni przedstawiciele ZDW, PKP PKL S.A. i Urzędu Marszałkowskiego. Kolejne spotkanie Zespołu zapowiedziano na 8 stycznia 2008 roku.