– Właśnie rozdzielono pieniądze w ramach programu „Małopolska Nasz Region, Nasza Szansa”. Na dofinansowanie mogą liczyć m.in. XXXII Piesza Pielgrzymka Tarnowska na Jasna Górę, 28. Tarnowska Nagroda Filmowa czy 56. Konkurs Lipnickich Palm i Rękodzieła Artystycznego im. Józefa Piotrowskiego – mówił Stanisław Sorys członek Zarządu na konferencji prasowej w Tarnowie.
Przypomniał, że program „Małopolska, Nasz Region, Nasza Szansa” realizowany jest poprzez zakup usług promocyjnych polegający na promocji marki „Małopolska”, a jego budżet w tym roku wynosi 600 tys. zł. Zarząd Województwa zdecydował o zakupie usług promocyjnych podczas 134 przedsięwzięć, w tym 17 z regionu tarnowskiego. Powiat tarnowski otrzymał 58 tys. zł dofinansowania do wybranych projektów, powiat brzeski – 15 tys. zł, powiat bocheński – 7 tys. zł, natomiast z powiatu dąbrowskiego nie wpłynął żaden wniosek.
– Dzięki tegorocznej edycji konkursu „Małopolska Gościnna” uda się m.in. stworzyć mobilną aplikację promującą tarnowski odcinek Szlaku Architektury Drewnianej i odświeżyć szlaki rowerowe w regionie – przekonywał Stanisław Sorys.
Zarząd Województwa rozdysponował w ramach konkursu kwotę 800 tys. zł na realizację zadań publicznych z dziedziny turystyki w 2014 roku. Wsparcie finansowe na realizację zadań otrzyma miasto Tarnów – 60 tys. zł i powiat tarnowski - 9,5 tys. zł. Dodał, że z powiatów dąbrowskiego, bocheńskiego i brzeskiego nie wpłynęła żadna oferta.
Natomiast w ramach konkursu „Małopolska na sportowo” dofinansowanie otrzyma sporo imprez z regionu tarnowskiego, m.in. Tarnowski Festiwal Wspinaczkowy czy XXIII Tarnowski Bieg Leliwitów. Konkurs ma na celu wspierać najbardziej wartościowe przedsięwzięcia upowszechniające sport w środowisku wiejskim, akademickim i osób niepełnosprawnych oraz promujące w Małopolsce kulturę fizyczną i osiągnięcia sportowe regionu. Powiat tarnowski otrzymał: 57 tys. zł, powiat dąbrowski i bocheński po 20 tys. zł, a powiat brzeski 10 tys. zł.
– Należy dodać, że środki przeznaczone na realizacje konkursu w 2014 roku wyniosły 1,5 mln zł i objęły dofinansowaniem 157 zadań, w tym 13 z regionu tarnowskiego – mówił Stanisław Sorys.
Na zakończenie konferencji członek zarządu przekazał informacje na temat założeń kampanii „Zasmakuj w Małopolsce” w 2014 r. Kampania ma na celu promocję produktów regionalnych i prowadzonej przez UE polityki jakości żywności.
– Jak wiadomo, województwo Małopolskie jest niekwestionowanym polskim liderem w zakresie produktów regionalnych, które uzyskały w unijne certyfikaty. Małopolscy producenci zarejestrowali dotychczas 11 produktów wyróżnionych tymi oznaczeniami – podkreślił.
Według kalendarium imprez w 2014 roku zarząd województwa zakłada realizację kampanii na 27 imprezach lokalnych, w tym na 6 z regionu tarnowskiego. Koszt tego przedsięwzięcia wyniesie ok. 700 tys. zł.