W Tarnowie teraz jeździ 12 autobusów wykorzystujących sprężony gaz (CNG), a do 2011 na trasę wyjedzie dalszych 25. Na trzy śmieciarki przedsiębiorstw komunalnych w Polsce, dwie pracują na tym paliwie w Tarnowie. Łatwo obliczyć korzyści z CNG. Paliwo jest ponad dwa razy tańsze niż benzyna, pojazdy emitują o 80% mniej tlenku azotu i do 20% mniej dwutlenku węgla, a poziom hałasu zmniejsza się o 2-4 decybeli. Jest również sposobem na dywersyfikację źródeł paliw. To właśnie samorządy odpowiedzialne za ochronę środowiska, powinny dążyć do wykorzystania tego paliwa do autobusów publicznej komunikacji po to aby obniżyć szkodliwe składniki spalin, bo nie tylko drogą modernizacji kotłowni w dużych aglomeracjach miejskich likwidujemy niską emisję. Wyższy koszt zakupu pojazdów w ciągu kilkunastu miesięcy pokrywają oszczędności na paliwie.
Komisja Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej wnioskowała, by samorząd województwa współpracował z Karpacką Spółką Gazownictwa na rzecz rozwoju alternatywnych paliw ekologicznych w transporcie, w tym sprężonego gazu ziemnego. Zdaniem radnych w Małopolskim Regionalnym Programie Operacyjnym na lata 2007-2013 należałoby wprowadzić zapis dotyczący priorytetu dla wdrażania i rozwoju zbiorowego transportu ekologicznego samochodowego. Ważne według komisji jest także upowszechnianie doświadczeń samorządów (m.in. Tarnów, Miechów) w zakresie stosowania alternatywnych źródeł energii.