W konferencji oprócz wicemarszałka Stanisława Sorysa oraz radnego Adama Kwaśniaka udział wzięli: starosta brzeski Andrzej Potępa oraz wójtowie: Marian Zalewski ze Szczurowej oraz Janusz Kwaśniak – wójt Borzęcina, jako przedstawiciele gmin najbardziej zainteresowanych budową obwodnicy.
Podczas konferencji wicemarszałek Sorys poinformował też o zakończeniu budowy zjazdu północnego z autostrady A4, który wkrótce zostanie udostępniony dla kierowców. – Zarząd Województwa realizuje w pierwszej kolejności te projekty drogowe, gdzie natężenie ruchu przekracza 5 tys. pojazdów na dobę. Preferowane są inwestycje realizowane w partnerstwie z samorządami gmin oraz te, które mają dobrze przygotowaną dokumentację projektową – mówił wicemarszałek Sorys.
Podkreślił też, że priorytetem jest połączenie ze strefą aktywności gospodarczej w Szczurowej. Zwrócił na to uwagę także radny Adam Kwaśniak. - W tej chwili skupiamy się na budowie południowej obwodnicy Szczurowej. Myślę, że to rozwiązanie usprawni przemieszczanie się kierowców w kierunku autostrady A4 oraz poprawi bezpieczeństwo pieszych.
Przypomnijmy, że planowana obwodnica Szczurowej będzie przebiegać od ronda na zachodnim obejściu Szczurowej do kolejnego ronda, które zaprojektowano w rejonie granicy administracyjnej pomiędzy gminami Szczurowa i Borzęcin. Jest to odcinek o długości 4,4 km, drogi jednojezdniowej klasy G o szerokości 7 m wraz z poboczami o szerokości 1,25 m. Warto dodać, że koncepcja programowo-przestrzenna południowego obejścia Szczurowej została opracowana w latach 2008 – 2009. W 2009 roku wydano natomiast decyzję o uwarunkowaniach środowiskowych, której termin został wydłużony do końca 2015 r.
O tym, jak potrzebna jest południowa obwodnica Szczurowej, świadczą m.in. wyniki analiz. Według ekspertów konieczne jest wyprowadzenie ruchu samochodowego poza gęstą zabudowę miejscowości Szczurowa i Rylowa. Co więcej, z uwagi na realizację bezpośredniego połączenia DW 768 z autostradą A4 na węźle Brzesko, obwodnica stanie się jeszcze bardziej atrakcyjna dla kierowców.Tym samym na istniejącym odcinku DW 964 znacznie poprawi się bezpieczeństwo innych uczestników ruchu drogowego, w tym przede wszystkim pieszych.
(Agenda UMWM w Tarnowie)