W spotkaniu wzięli również udział przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, Zarządu Dróg Wojewódzkich, samorządów Andrychowa, Kalwarii Zebrzydowskiej, Wadowic, Kęt, Myślenic, Lanckorony oraz Oświęcimia, a także parlamentarzyści i senatorowie. Intencją dzisiejszego spotkania jest utworzenie wspólnej deklaracji dotyczącej budowy Beskidzkiej Drogi Integracyjnej. Trasa ta stworzyłaby nowe możliwości rozwoju pobliskim gminom, a także ułatwiłaby połączenie z południowa Europą –mówił otwierając posiedzenie Marek Sowa. O zawarcie porozumienia apelował do przedstawicieli samorządów wicemarszałek Roman Ciepiela: Dzisiejsze spotkanie to próba wypracowania wspólnego kompromisu. Porozumienie w tej sprawie będzie szansą tak dla tak dla poszczególnych miast, jak i całego regionu. Do końca lutego gminy powinny określić zasady swojego uczestnictwa w tym projekcie –jeśli tak się stanie, wówczas swój udział zadeklaruje również Samorząd Województwa Małopolskiego.
Efektem wieloletnich starań samorządów lokalnych Podbeskidzia było ujęcie przez GDDKiA w planach inwestycyjnych na lata 2013-2016 budowy nowej trasy, tzw. Beskidzkiej Drogi Inwestycyjnej. Zgodnie z założeniami programu funkcjonalnego, droga ta stanowić ma alternatywę dla niebezpiecznej i przeciążonej drogi krajowej nr 52. Beskidzka Droga Integracyjna o długości 70 km, jako nowa DK 52, przebiegać ma z Głogoczowa (skrzyżowanie z DK nr 7) do Bielska Białej. Szacowany koszt inwestycji to koło 2 mld zł.