Przejdź do informacji o dostępności Przejdź do strony głównej Przeskocz do menu Przeskocz za menu Przeskocz do głównej treści Przejdź do mapy strony

Ryanair będzie miał swoją bazę w Krakowie

Samorząd
12 grudnia 2012
Irlandzkie linie lotnicze Ryanair ogłosiły, że Kraków będzie ich drugą, po Wrocławiu, bazą w Polsce. W konferencji prasowej z udziałem wiceprezesa Ryanair Michaela Cawley’a wziął udział marszałek Marek Sowa oraz prezes lotniska Jan Pamuła. 

– Gratuluję wyboru. Dla Małopolski to bardzo dobra wiadomość – mówił marszałek Sowa. Podkreślił, że dodatkowe połączenia z Krakowa to dobre wieści przede wszystkim dla mieszkańców Małopolski i że samorząd województwa wspiera i będzie wspierał takie inicjatywy. – Stąd nasze zaangażowanie we wsparcie inwestycji na terenie lotniska. Chcemy znacząco zwiększyć jego przepustowość i przygotować do obsługi jeszcze większej liczby samolotów – dodał marszałek.

Wiceprezes Cawley nie krył zadowolenia z faktu, że udało się nawiązać współpracę z krakowskim lotniskiem i władzami Krakowa oraz Małopolski. - Kraków to 53. baza naszych linii lotniczych na świecie – powiedział Cawley. – Na stałe będą tu stacjonować dwa samoloty obsługujące 31 połączeń. Cieszę, że mogłem przywieźć dziś takie wiadomości. Gwiazdka w Krakowie jest trochę wcześniej – powiedział Cawley.

Baza irlandzkiego przewoźnika dla Małopolski oznacza realne korzyści – większą liczbę turystów, a przez to m. in. większe wpływy do budżetu czy większe przychody w branży turystycznej.

– Małopolska jest dziś najchętniej odwiedzanym przez turystów regionem w Polsce. Decyzja Ryanair jeszcze powiększa naszą przewagę nad innymi województwami - mówił marszałek Marek Sowa.

Z kolei gospodarz lotniska, prezes Pamuła zaznaczył, że dzisiejsze wydarzenie jest efektem długich rozmów i wielu starań. – Bardzo się cieszę, że nasze lotnisko wygrało ostrą rywalizację z innymi portami lotniczymi w Polsce – powiedział Pamuła.

Dodatkowo władze Krakowa i Małopolski zapewniły, że wesprą działania promujące region i miasto zapewniając 3 mln zł (2 mln zł województwo małopolskie i 1 mln zł miasto Kraków) z przeznaczeniem na branding, promocję i marketing na pokładach samolotów linii lotniczych latających do Krakowa. Zwycięzca ma zostać wyłoniony w przetargu.

Galeria zdjęć