Targi Grüne Woche to nie tylko promocja narodowych produktów rolno – spożywczych, ale też okazja do wielu spotkań i dyskusji związanych z rolnictwem oraz strategicznymi kierunkami polityki rolnej. W trakcie „Zielonego Tygodnia” zwiedzający mogą obejrzeć występy regionalnych zespołów i wytwory sztuki ludowej oraz spróbować prezentowanych specjałów.
Podczas tegorocznej edycji najlepsze produkty żywnościowe zaprezentują producenci z ponad 50 krajów. Swoimi produktami pochwalą się także wystawcy z Małopolski: „Gawor” z Podstolic, „Produkty klasztorne”, „Agro-Wit”, Przedsiębiorstwo Pszczelarskie "APIPOL-KRAKÓW" sp. z o.o., Cukiernia- Lodziarnia MELBA, P.P.U.H. Tłocznia Maurer, Tatrzańsko-Beskidzka Spółdzielnia Producentów „Gazdowie”. Zwiedzający będą mogli spróbować m.in. polskich wędlin, oscypków, bundzu, miodu, soków i syropów owocowych i żywności ekologicznej.
Od 18 do 27 stycznia Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi będzie prezentować polskie produkty na specjalnym stoisku promocyjno – informacyjnym. Już po rozpoczęciu imprezy, które miało miejsce 17 stycznia, minister Stanisław Kalemba odwiedził stoiska poszczególnych regionów oraz spotkał się z przedstawicielami województw.
Polska już po raz 27 uczestniczy w berlińskich targach. Trzy lata temu Polska otrzymała tytuł Kraju Partnerskiego i promowała żywność pod hasłem "Polska schmeckt!", czyli "Polska smakuje!". W 2012 roku targi Grüne Woche odwiedziło ponad 420 000 gości.