Przejdź do informacji o dostępności Przejdź do strony głównej Przeskocz do menu Przeskocz za menu Przeskocz do głównej treści Przejdź do mapy strony

Promocja Małopolski we Włoszech w związku z beatyfikacją Jana Pawła II

Samorząd
02 czerwca 2011
Województwo Małopolskie i Miasto Kraków we współpracy z Małopolską Organizacją Turystyczną zorganizowały we Włoszech na przełomie maja i czerwca 2011 roku kampanię promującą turystykę religijną w Małopolsce w nawiązaniu do beatyfikacji Jana Pawła II. 24 maja w ambasadzie RP w Rzymie w obecności ambasadora Wojciecha Ponikiewskiego odbyła się promocja Krakowa i Małopolski jako destynacji turystycznej związanej z Janem Pawłem II. Małopolskę reprezentował Leszek Zegzda – radny Województwa Małopolskiego i prezes Małopolskiej Organizacji Turystycznej.

Promocja w ambasadzie RP składała się z kilku części: warsztatów z touroperatorami, proboszczami diecezji rzymskiej oraz prezentacji dla mediów. Gośćmi specjalnymi byli Gianfranco Svidercoschchi, pisarz, dziennikarz włoski, watykanista, autor książki “Historia o Karolu”, Ginna Lissi, fotograf, dziennikarka, która niedawno wróciła z podróży do Krakowa i Małopolski, ks. Paweł Ptasznik, rektor kościoła św. Stanisława w Rzymie, ks. Robert Tyrała, koordynator Komitetu Organizacyjnego II Światowego Kongresu Bożego Miłosierdzia, i Przemysław Bednarz z Fundacji Sanktuarium Miłosierdzia Bożego w Łagiewnikach.

Spotkanie w ambasadzie zwieńczyła doceniona przez włoskich gości degustacja kuchni regionalnej i produktów tradycyjnych z Małopolski, w tym oscypka, chleba prądnickiego, kiełbasy lisieckiej, śliwki suskiej sechlońskiej, produktów benedyktyńskich i soków ekologicznych z Łącka. W spotkaniu wzięło udział około 60 przedstawicieli włoskich biur podróży, 40 proboszczów z diecezji rzymskiej, ponad 90 dziennikarzy, a także dyplomaci, przedstawiciele środowiska uniwersyteckiego, działacze stowarzyszeń kulturalnych i religijnych.

Kampania promująca turystykę religijną w Małopolsce na rynku włoskim skierowana jest do przedstawicieli mediów, organizatorów turystyki oraz potencjalnych turystów. Działania promocyjne prowadzone są poprzez prezentacje dla mediów, spotkania branżowe (workshops) oraz promocję w Internecie w najpopularniejszych we Włoszech portalach turystycznych i społecznościowych. Partnerem w projekcie jest Polski Ośrodek Informacji Turystycznej w Rzymie.

Galeria zdjęć