Przejdź do informacji o dostępności Przejdź do strony głównej Przeskocz do menu Przeskocz za menu Przeskocz do głównej treści Przejdź do mapy strony

„Polska pięknieje - wiedza czyni cuda”

Samorząd
11 lutego 2009
W konferencji „Święte i dostępne, czyli jak otworzyć zabytki sakralne na turystę”, ostatniej z cyklu "Polska pięknieje - wiedza czyni cuda, czyli jak stworzyć i wypromować dobre projekty turystyczne”, uczestniczyli przedstawiciele duchowieństwa, samorządów, organizacji turystycznych i przedsiębiorców województw: małopolskiego i świętokrzyskiego. Województwo Małopolskie reprezentowali Marszałek Marek Nawara i Wicemarszałek Leszek Zegzda.

Małopolska jest regionem o wielkim potencjale. – Mamy pierwsze miejsce w Polsce pod względem ilości obiektów wpisanych na Listę światowego dziedzictwa kulturalnego i przyrodniczego UNESCO (8 miejsc na 16 w Polsce), pod względem ilości parków narodowych (6) i ilości skategoryzowanych obiektów hotelarskich (375), a drugie pod względem ilości miejscowości uzdrowiskowych (9) – podkreślał Marszałek Nawara. Wśród 917 obiektów sakralnych w Małopolsce wpisanych do rejestru zabytków, 5 obiektów jest wpisanych na listę UNESCO, a 189 znajduje się na Szlaku Architektury Drewnianej. W małopolskich obiektach sakralnych organizowane są Małopolskie Dni Dziedzictwa Kulturowego (10 edycji, 46 udostępnionych obiektów sakralnych) oraz inne wydarzenia kulturalne w ramach otwartego konkursu ofert w dziedzinie kultury Mecenat Małopolski (ok. 60 projektów rocznie).

Podczas konferencji zostali zaprezentowani laureaci pierwszej edycji konkursu „Polska pięknieje -
7 cudow unijnych funduszy”. W kategorii „Obiekt turystyczny/gastronomiczny” zwyciężył projekt „Utworzenie Ogrodu Doświadczeń im. Stanisława Lema w Krakowie w ramach projektu Nowa Huta – Nowa Szansa”.

Przedstawione zostały również projekty z działania 6.4 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka - turystyczne wizytówki województwa małopolskiego i świętokrzyskiego: Śladem europejskiej tożsamości Krakowa: szlak turystyczny po podziemiach Rynku Głównego, Szlak nowej przygody w zabytkowej Kopalni Soli Wieliczka oraz Świętokrzyski szlak archeologiczny.

„Promocja regionu, marketing turystyki - jak skutecznie budować turystyczny wizerunek województw” to temat debaty z udziałem przedstawicieli Urzędów Marszałkowskich Województw Małopolskiego i Świętokrzyskiego i Urzędu Miasta Krakowa.

Uczestnicy wzięli również udział w dwóch warsztatach: „Fundusze europejskie na turystykę i rewitalizację w województwie małopolskim i świętokrzyskim – dobre praktyki, wnioski z pierwszych naborów” oraz „Kościoły, klasztory, kalwarie – dobre praktyki turystycznego wykorzystania”.
 
Konferencja została zorganizowana przez: Smartlink, Fundację Pascal i Województwo Małopolskie.


***

Projet "Polska pięknieje - wiedza czyni cuda, czyli jak stworzyć i wypromować dobre projekty turystyczne”

Projekt ten jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2007-2013, w ramach konkursu dotacji zorganizowanego przez Ministerstwo Rozwoju Regionalnego.
 

Projekt obejmuje:

- przewodnik turystyczny "Polska Pięknieje" - którzy przedstawia 45 atrakcji z różnych części Polski, wszystkie zostały dofinansowane z funduszy europejskich

- serwis internetowy - www.polskapieknieje.pascal.pl: multimedialna wersja przewodnika "Polska pięknieje", porady on-line ekspertów i artykuły specjalistów na temat  możliwości dofinansowania z funduszy europejskich i promocji projektów turystycznych, konkurs fotograficzny.

(azlo)

Galeria zdjęć