Nowa droga ma długość ponad 5 km. Powstało 6 skrzyżowań i most nad rzeką Chechło, trwa budowa wiaduktu nad ulicą Trzebińską. Dobrą wiadomością dla samorządów, które współfinansują inwestycję, jest zwiększenie dofinansowania z funduszy unijnych, z 55 mln zł do ponad 72 mln. Dzięki temu województwo małopolskie dopłaci 5,5 mln zamiast 12 mln, gmina Chrzanów - 6,3 mln zamiast prawie 17 mln, a powiat chrzanowski milion zł.
- Jestem tu dzisiaj ponieważ zbliża się do końca bardzo ważna dla miasta inwestycja - mówił marszałek Marek Sowa. - Na początku deklarowaliśmy wsparcie na poziomie połowy kosztów, tym bardziej cieszy mnie, że ostatecznie są to znacznie większe pieniadze. Wiara w tak poteżny program inwestycjny jest godna podziwu, jak widać warto mieć marzenia, serdecznie Wam gratuluję - dodał.
Cieszył się również burmistrz Chrzanowa Ryszard Kosowski: - Decyzja zarządu województwa małopolskiego poprawia sytuację finansową miasta. Na 85 mln gmina Chrzanów dokłada niewiele ponad 6 mln, z optymizmem możemy patrzeć w przyszłość, także w kontekście pozyskiwania środków w nowej perspektywie. W imieniu wszystkich serdecznie dziękuje za rzetelne i przyjazne podejście do problemow Małopolski Zachodniej i wspieranie strategicznych inwestycji.
Obwodnica odciąży centrum Chrzanowa od ruchu. Poprawi się bezpieczeństwo na szczególnie obciążonej ul. Trzebińskiej, a także połączenie obu części miasta przedzielonych linią kolejową. Droga zapewni bezpośrednie połączenie między autostradą, chrzanowskim szpitalem powiatowym, drogą krajową nr 79 i zachodnią częścią Chrzanowa.
Ważnym efektem budowy obwodnicy będzie lepsza dostępność terenów pod inwestycje w Dolinie Chechło-Północ.