- Spotykamy się dziś w Chrzanowie w niespełna rok po otwarciu pierwszego chrzanowskiego wiaduktu, co miało miejsce w lipcu 2009 r. Budowa w tak krótkim czasie kolejnego takiego obiektu to prawdziwe mistrzostwo świata – podkreślał Marek Sowa. Termin oddania inwestycji zaplanowano na grudzień 2010 r, skrócono więc prace aż o pół roku.
fot. Jacek Leśniewski
Celem całej inwestycji jest stworzenie połączenia o charakterze obwodowym dla sieci dróg regionalnych i lokalnych zbiegających się w centralnym rejonie Chrzanowa, usprawniającego ruch tranzytowy i międzyosiedlowy oraz podnoszącego dostępność węzłów autostrady A4. Miasto Chrzanów otrzymało na ten projekt ponad 55 mln zł dotacji z MRPO.
- Zakończenie pierwszego etapu budowy obwodnicy miasta Chrzanowa to dopiero początek modernizacji układu komunikacyjnego miasta. Do 2012 roku zakończona będzie ta - finansowana ze środków MRPO - inwestycja, a w planach gospodarzy miasta jest przecież jeszcze budowa do 2014 r. zachodniego odcinka obwodnicy. Wtedy Chrzanów stanie się ośrodkiem miejskim z najlepszym w skali Małopolski obejściem drogowym centrum miasta – przekonywał Marek Sowa.
fot. Jacek Leśniewski
Marszałek Marek Nawara przekazał w liście burmistrzowi Chrzanowa Ryszardowi Kosowskiemu w imieniu własnym oraz Samorządu Województwa Małopolskiego gratulacje oraz życzenia pomyślnej realizacji tych i kolejnych ambitnych planów inwestycyjnych. „Myślę, że nikogo nie trzeba przekonywać do tego, że warto zmierzyć się z wyzwaniami cywilizacyjnymi współczesnego świata, do których należy prawidłowe kształtowanie przestrzeni i udział w tym kształtowaniu infrastruktury komunikacyjnej. Realizacja projektu dotyczącego budowy północno-wschodniej obwodnicy Chrzanowa jest tego przykładem” – pisał marszałek.