Zakończyła się budowa wiaduktu nad torami kolejowymi w ciągu drogi wojewódzkiej nr 933 w Chrzanowie (przy ul. Kroczymiech). Prace przy budowie siedmioprzęsłowego obiektu żelbetowego trwały 18 miesięcy i kosztowały prawie 38 milionów złotych. Marek Sowa - Członek Zarządu Województwa Małopolskiego i Ryszard Kosowski – Burmistrz Chrzanowa uroczyście otworzyli przejazd przez wiadukt.
Nowy wiadukt znacznie usprawni ruch na drodze pomiędzy Chrzanowem a Oświęcimiem. Do tej pory kierowcy, podróżujący drogą wojewódzką nr 933, zmuszeni byli często oczekiwać na przejeździe kolejowym w długich korkach, a teraz – dzięki wiaduktowi - przejazd tą trasą będzie sprawniejszy i bezpieczniejszy.
Budowa wiaduktu jest jednym z etapów projektu „Modernizacja drogi wojewódzkiej nr 933 na odcinku Brzeszcze-Chrzanów wraz z budową wiaduktu w m. Kroczymiech". Celem projektu jest poprawa połączeń komunikacyjnych w regionie oraz pomiędzy województwem małopolskim i śląskim.

Inwestycja została dofinansowana ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007- 2013 i z budżetu Województwa Małopolskiego. Wykonawcą robót było przedsiębiorstwo MOSTY Chrzanów sp. z o.o.

fot. Zarząd Dróg Wojewódzkich
Dzień wcześniej odbyła się konferencja prasowa, podczas której Członek Zarządu Marek Sowa i Burmistrz Ryszard Kosowski poinformowali o przebiegu i etapach inwestycji.
fot. Urząd Miasta Chrzanowa
fot. Urząd Miasta Chrzanowa
Budowa wiaduktu - zakres prac:
1. Budowa siedmioprzęsłowego drogowego wiaduktu żelbetowego nad linią kolejową relacji Trzebinia-Zebrzydowice o parametrach:
- długość : 155,2 m,
- rozpiętości teoretyczne przęseł: Lo = 18,0 + 3 x 22,0 +28,0 + 22,0 + 21,2 m,
- konstrukcja nośna żelbetowa, siedmioprzęsłowa, płytowo – belkowa,
- szerokość zmienna: od 12,2m do 15,7 m,
- podpory żelbetowe,
- posadowienie podpór: pale żelbetowe wielkich średnic ø 1 500 mm.
1. Budowa siedmioprzęsłowego drogowego wiaduktu żelbetowego nad linią kolejową relacji Trzebinia-Zebrzydowice o parametrach:
- długość : 155,2 m,
- rozpiętości teoretyczne przęseł: Lo = 18,0 + 3 x 22,0 +28,0 + 22,0 + 21,2 m,
- konstrukcja nośna żelbetowa, siedmioprzęsłowa, płytowo – belkowa,
- szerokość zmienna: od 12,2m do 15,7 m,
- podpory żelbetowe,
- posadowienie podpór: pale żelbetowe wielkich średnic ø 1 500 mm.
2. Budowa dojazdów do wiaduktu w części drogi wojewódzkiej na długości ~ 686 m (łącznie z wiaduktem).
3. Przebudowa skrzyżowania drogi wojewódzkiej z drogą gminną na skrzyżowanie skanalizowane (posiadające dodatkowe pasy ruchu ułatwiające skręt i włączenie się do ruchu).
4. Przebudowa drogi gminnej.
5. Budowa murów oporowych żelbetowych: łączna długość = ~ 622 m.
6. Przebudowa infrastruktury kolejowej w związku z budową tymczasowej drogi objazdowej skrzyżowanej z torami kolejowymi a także z likwidacją istniejącego przed realizacją inwestycji strzeżonego przejazdu kolejowego.
7. Usuwanie kolizji budowy z urządzeniami obcymi: siecią wodociągową, energetyczną i telekomunikacyjną.
