Udało się zrealizować zamierzony cel – stworzenie takiego miejsca, które zapewni dobre warunki dla rozwoju lokalnej przedsiębiorczości. Marszałek Marek Sowa podkreślił, że to właśnie sprzedawcy targowisk są najbliżej mieszkańców Małopolski, bo zapewniają im każdego dnia świeże i zdrowe produkty.
- Odkąd pamiętam, to miejsce zawsze było związane z handlem. Dziś nie zmieniło się jego przeznaczenie, ale zdecydowanie zmienił się standard - mówił marszałek. Zaznaczył też, że produkty regionalne, których w Małopolsce jest sporo, powinny być sprzedawane w dobrych warunkach tak, aby mogły zdobywać rynek.
Całkowita wartość projektu modernizacji targowiska w Oświęcimiu wyniosła 2,5 mln zł. W ramach inwestycji zbudowano m.in. nowy pawilon socjalno-magazynowy, wiaty ze stanowiskami handlowymi, oświetlenie i kanalizację deszczową.