Jeszcze w ubiegły czwartek członkowie Komitetu Rady Ministrów nie udzielili rekomendacji oświęcimskiej uczelni. W tej sprawie Marszałek Janusz Sepioł podjął szereg interwencji zmierzających do wprowadzenia projektu rozporządzenia na dzisiejsze posiedzenie Rządu, a w konsekwencji do podjęcia tak długo oczekiwanej decyzji. Rozmawiał między innymi z Premierem Rządu prof. Markiem Belką i Ministrem Edukacji i Sportu prof. Mirosławem Sawickim.
Wyższa uczelnia rozpocznie swoją działalność z dniem 1 lipca 2005 roku, a kształcenie studentów od 1 października 2005 roku. W cyklu 3-letnim na oswięcimskiej uczelni będzie się kształcić 900 studentów na studiach dziennych i 540 na studiach zaocznych na trzech kierunkach:
- filologia angielska i rosyjska
- politologia ze specjalnościami integracja europejska i międzynarodowe stosunki polityczne
- zarządzanie i marketing ze specjalnościami zarządzanie kulturą i oświatą oraz zarządzanie administracja publiczną.
W najbliższych dniach Zarząd Województwa Małopolskiego ogłosi przetarg na adaptację budynków byłego Monopolu Tytoniowego na potrzeby Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej. Na ten cel zamierza przeznaczyć kwotę ok. 6,5 m,in. złotych, w tym 2 950 tys. złotych pochodzących z Oświęcimskiego Strategicznego Programu Rządowego.
Środki na bieżące funkcjonowanie uczelni pochodzić będą z budżetu państwa i opłat za studia zaoczne.
Rekrutacja absolwentów szkół ponadgimnazjalnych na pierwszy rok studiów odbędzie się najprawdopodobniej we wrześniu br.
***
Zarząd Województwa Małopolskiego na posiedzeniu w dniu 9 czerwca br. podjął uchwałę w sprawie organizacji i przeprowadzenia przetargu ograniczonego na wykonanie adaptacji budynku po byłych Zakładach Przemysłu Tytoniowego w Oświęcimiu na potrzeby Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Oświęcimiu.
Zgodnie z przyjętym harmonogramem rozstrzygnięcie przetargu nastąpi około 15 lipca br., a zakończenie prac nie później niż 31 stycznia 2006 roku. O wyborze oferty zadecyduje w 90% cena, a w 10% termin realizacji zadania.
Zakres prac obejmuje:
- Zagospodarowanie terenu, tj. roboty przygotowawcze, drogowe, przebudowę sieci energetycznych i elementy małej architektury
- Adaptację budynku szkoły, tj. roboty remontowe, budowlane i instalacyjne.