Umieszczenie ustroju nośnego konstrukcji na docelowych, montażowych podporach jest kolejnym etapem budowy mostu łączącego oba brzegi Dunajca. Most zaprojektowano jako konstrukcję łączącą dwie nowe idee funkcjonujące od niedawna w budownictwie mostowym: zespolenie konstrukcji beton sprężony–stal–beton sprężony oraz wyprowadzenie kabli sprężających powyżej poziomu pomostu (sprężenie dodane). Dzięki ich zastosowaniu uzyskano ciekawy wygląd ażurowych dźwigar oraz dużą rozpiętość przęsła przy niewielkiej wysokości ustroju nośnego. Kolejnym etapem budowy mostu będzie montaż pylonów i podwieszenie konstrukcji na kablach sprężających oraz wykonanie elementów wyposażenia. Most tego rodzaju buduje się po raz pierwszy w Polsce, a niewiele podobnych wybudowano do tej pory na świecie.
Budowa obwodnicy Starego Sącza ma ogromne znaczenie ekonomiczne i gospodarcze dla regionu. Jest to pierwszy etap większych prac. Po wyprowadzeniu ciężkiego ruchu tranzytowego z zabytkowego centrum Starego Sącza trasa ta stanie się elementem obwodnicy Nowego Sącza. W niedalekiej przyszłości planowana jest też budowa obwodnicy Podegrodzia. Dzięki tym inwestycjom ruch tranzytowy między Sądecczyzną a Podhalem oraz pomiędzy tymi regionami a południem Europy zdecydowanie się poprawi.