Realizująca prace firma Skanska poszerzyła jezdnię do siedmiu metrów i wzmocniła konstrukcję drogi. Zyskała ona także nową nawierzchnię a jej warstwy konstrukcyjne wykonane zostały z mieszanek mineralno-asfaltowych odpornych na powstawanie kolein i deformacje. Dodatkowo przebudowano zjazdy i zatoki autobusowe oraz wykonano 1,5-metrowe pobocza.
-Ten remont wpisuje się w budowę nowego układu komunikacyjnego wzmacniającego aglomerację tarnowską – mówił w piątek,13 grudnia wicemarszałek Małopolski Roman Ciepiela podczas uroczystego zakończenia inwestycji. - Powstaje nieformalna, zachodnia obwodnica Tarnowa, która od węzła Wierzchosławice będzie biegła na południe w kierunku Zakliczyna, a na północ właśnie przez Radłów, Biskupice i Żabno w stronę nowego mostu na Wiśle między Nowym Korczynem a Borusową. Do tego dodać trzeba obwodnicę Wojnicza, Łętowic i Wierzchosławic, a kiedyś może też Radłowa i Żabna.
Przy rondzie powstało pierwsze w powiecie tarnowskim specjalne stanowisko do ważenia samochodów, na które kierowane będą przede wszystkim przeładowane ciężarówki przewożące materiał z licznych w okolicy żwirowni.
- Zainstalowanie wagi jest naszą inicjatywą. Chcemy w ten sposób chronić nasze, wyremontowane dużym nakładem pieniędzy i sił drogi, przed rozjeżdżaniem przez przeładowane samochody. Ich wyłapywaniem i karaniem zajmować się będzie inspekcja transportu drogowego i policja – powiedziała Marta Maj, p.o. dyrektora Zarządu Dróg Wojewódzkich w Krakowie.