Wicemarszałek Ciepiela przekazał władzom Gorlic dobrą wiadomość - województwo małopolskie otrzymało dofinansowanie na zabezpieczenie osuwiska i przebudowę drogi wojewódzkiej nr 993 - odcinka ulicy Dukielskiej, który znajduje się na terenie osuwiskowym. Pieniądze na tę inwestycję zostały przyznane przez Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji z programu „Osłona przeciwosuwiskowa”. Dzięki temu zrealizowane zostaną m.in. roboty budowlane i zabezpieczające polegające na odwodnieniu terenu osuwiska, a także skanalizowanie potoku, przesiedlenie mieszkańców z terenów osuwiskowych. Przebieg drogi wojewózkiej zostanie zmieniony tak, aby ominąć osuwisko. Prace mają kosztować 3,5 mln złotych. Ich wykonawcą jest krakowskie przedsiębiorstwo MOTA-ENGIL Central Europe. Miasto Gorlice zobowiązało się wspomóc inwestycję kwotą 300 tys. złotych.
Województwo małopolskie i miasto Gorlice wspólnie prowadzą także inne inwestycje drogowe. Przy ulicy Skrzyńskich, od skrzyżowania z ulicą Biecką do granic miasta, powstaje nowy chodnik (odcinek o długości 650 metrów). Zakres robót obejmuje budowę chodnika jednostronnego o szerokości 2 metrów, budowę kanalizacji deszczowej, oświetlenia i zatok autobusowych, poszerzenie nawierzchni jezdni. Koszt robót wykonywanych przez konsorcjum gorlickich firm Godrom i Hażbud wynosi 1,26 mln zł.
Pomiędzy ulicami Stawiska (droga wojewódzka nr 977) i Korczaka powstaje nowy łącznik. Jednym z zasadniczych elementów tej inwestycji jest budowa ronda u zbiegu ulic Stawiska i Kołłątaja. W związku z realizacją zadania miasto otrzymało od województwa małopolskiego wsparcie w wysokości 680 tysięcy.
Podczas spotkania w Gorlicach dyskutowano także o planowanych przedsięwzięciach, np. o planach budowy obwodnicy miasta. Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie zlecił krakowskiej firmie EKKOM stworzenie studium wykonalności dla tej inwestycji. Kontrakt opiewa na kwotę 167 tysięcy zł. To krok prowadzący do budowy alternatywnego rozwiązania dla obecnego układu komunikacyjnego, które pozwoli odciążyć centrum miasta od ruchu samochodowego. O studium wykonalności ubiegali się gorliccy samorządowcy, którzy w 2011 roku doprowadzili do podpisania porozumienia z województwem. Według założeń tego porozumienia województwo pokrywa 50% zadania, natomiast miasto i powiat po 25%.
Trwają również starania samorządowców, szczególnie ze wschodniej części regionu, o budowę drogi ekspresowej łączącej Kielce, Tarnów, Gorlice i Barwinek. Według wstępnych założeń byłaby to droga ekspresowa, z dwoma dwupasmowymi jezdniami. Jej długość w Małopolsce wyniosłaby 95 km, a na trasie przewidziano budowę dwóch tuneli (między Tarnowem i Gorlicami) o łącznej długości ok. 4 km. Szacunkowy koszt budowy tej drogi to 4,3 mld zł. Droga na odcinku Tarnów – Gorlice przebiegałaby w głównej mierze na wschód od obecnej drogi wojewódzkiej. Jej budowa znacznie zmniejszyłaby czas dojazdu z Gorlic do Tarnowa, a tym samym do autostrady A4.