– Życzę wam byście byli dobrymi Polakami i dobrymi Europejczykami. W przyszłości to właśnie wy będziecie nadawać ton różnym prowadzonym dziś przez nas politykom, również polityce edukacyjnej – mówił do laureatów konkursu Marszałek Małopolski Marek Nawara, który wręczył im ufundowane przez Województwo Małopolskie nagrody rzeczowe (PenDrive i Przewodnik Małopolska). – Wierzę, że kiedyś będziecie stanowili elitę społeczną, gospodarczą i kulturalną naszego regionu i kraju – dodał Marek Nawara, zwracając się do nagrodzonych uczniów.
Od początku realizacji Konkursu, czyli od 2001 roku liczba uczestników sięgnęła 58 671 uczniów z około 400 szkół z Małopolski. W roku 2007 do udziału zakwalifikowało się 9 538 uczniów z 331 małopolskich gimnazjów. Laureaci Konkursu, których w obecnej edycji jest aż 60-ciu z terenu całego Województwa przyjmowani będą do wybranej szkoły ponadgimnazjalnej, niezależnie od obowiązujących w niej kryteriów. W roku szkolnym 2007/2008 Województwo przystąpiło do realizacji Konkursu we współpracy z Kuratorium Oświaty w Krakowie. Podjęta współpraca miała na celu promocję i rozpowszechnienia idei Konkursu wśród małopolskich gimnazjalistów, a tym samym zwiększenie liczby uczestników. Konkurs realizowany był w trzech etapach: szkolnym (30 listopada 2007 r.), rejonowym (18 stycznia 2008 r.) i wojewódzkim (3 marca 2008 r.)
Konkurs "W.W. – Wiem Więcej" skierowany jest do uczniów szkół gimnazjalnych z Małopolski. Dzięki podjętej współpracy z Kuratorium Oświaty w Krakowie, nagrodą dla 60 laureatów będzie wstęp do wybranej szkoły ponadgimnazjalnej, co znacząco podnosi rangę Konkursu. Tematyka Konkursu oparta była na wybranych treściach nauczania poszczególnych przedmiotów zawartych w "Podstawie programowej kształcenia ogólnego dla gimnazjum". Każdy uczestnik Konkursu miał możliwość zetknięcia się z pytaniami obejmującymi poszczególne dziedziny w zakresie uwzględnionym w programie nauczania szkoły gimnazjalnej tj: język polski, historia, matematyka, fizyka i astronomia, chemia, biologia, geografia i plastyka. Tak szeroki zakres tematyczny Konkursu przyczynił się do upowszechnienia wśród młodzieży postaw edukacyjnych polegających na zdobywaniu i wykorzystywaniu różnorodnych elementów zdobytej wiedzy i wykształci umiejętność wykorzystywania jej w dalszym procesie kształcenia a później w pracy. Intencją organizatorów konkursu było również wspieranie i motywowanie uczniów do samodzielnego poszerzania wiedzy, wspomaganie ich w praktycznym jej wykorzystaniu, przygotowanie uczniów do podjęcia nauki w szkołach wyższego stopnia, a także tworzenie w świadomości uczniów zintegrowanego systemu wiedzy, umiejętności i postaw.