Polska delegacja jest reprezentowana w Komitecie Regionów przez 21 członków oraz 21 ich zastępców. Do grona delegacji są wybierani przedstawiciele organizacji samorządowych, takich jak Związek Województw RP czy Związek Miast Polskich.
Informacja na temat Komitetu Regionów
Władze lokalne i regionalne w poszczególnych państwach członkowskich wdrażają około dwóch trzecich prawodawstwa UE. Komitet Regionów utworzono w 1994 r., aby dać przedstawicielom samorządów terytorialnych możliwość wypowiedzenia się w sprawie treści owych aktów prawnych. Każdego roku Komitet Regionów organizuje pięć sesji plenarnych, w trakcie których 344 członków Komitetu głosuje nad sprawozdaniami, zwanymi opiniami, wydawanymi w odpowiedzi na proponowaną legislację. Komisja Europejska, będąca inicjatorem aktów prawnych UE, oraz Rada Ministrów, która określa ostateczną treść prawodawstwa (zazwyczaj wspólnie z Parlamentem Europejskim), mają obowiązek zasięgania opinii Komitetu Regionu w wielu dziedzinach, w tym w sprawach z zakresu ochrony środowiska, zatrudnienia i transportu.