Przejdź do informacji o dostępności Przejdź do strony głównej Przeskocz do menu Przeskocz za menu Przeskocz do głównej treści Przejdź do mapy strony

Małopolski Smak – z tradycją w całej Polsce

Samorząd
06 sierpnia 2013
Chleb prądnicki, podhalański oscypek, karp zatorski i kiełbasa lisiecka – to tylko niektóre z małopolskich produktów regionalnych i tradycyjnych, które już pod koniec tego roku dostępne będą w całorocznej sprzedaży na terenie całej Polski. Urząd marszałkowski i sieć delikatesów Alma wspólnie będą promować najlepsze wyroby pochodzące z Małopolski.

Małopolska kuchnia słynie z tradycyjnych potraw i lokalnych produktów. Kto raz spróbował wyjątkowych wyrobów regionalnych, powstających według starych receptur lub pochodzących z ekologicznych upraw, na zawsze zapamięta ich smak. O zainteresowaniu małopolską tradycją kulinarną świadczy fakt, że Małopolski Festiwal Smaku, na którym od  8 lat degustowane i wybierane są najlepsze produkty dostępne w regionie, przyciąga na południe Polski smakoszy z całego kraju.

Promocja szerokiej oferty produktów regionalnych i tradycyjnych to nie tylko festiwale, targi i kiermasze, ale także marka „Małopolski Smak”, pod którą prezentowane będą najlepsze wyroby z całego województwa. Już pod koniec roku smaki Małopolski odkrywać będą mogli we własnych domach mieszkańcy Polski. 

- Po raz pierwszy producenci regionalnych i tradycyjnych małopolskich specjałów mają niepowtarzalną szansę, by zaprezentować swoje produkty koneserom w całej Polsce – mówi marszałek Marek Sowa. – Udostępnienie i promocja marki  „Małopolski Smak” w ramach całorocznej sprzedaży to odpowiedź na oczekiwania nie tylko lokalnych przedsiębiorców, ale też konsumentów z Małopolski i z całego kraju. Od kilku lat obserwujemy coraz większe zainteresowanie Polaków dobrą kuchnią, produktami regionalnymi, lokalnymi i ekologicznymi.

Małopolskie produkty regionalne, tradycyjne i te znane z kolejnych edycji Małopolskiego Festiwalu Smaku trafią na półki sklepów Alma w dużych miastach Polski (m.in. w Krakowie, Tarnowie, Warszawie, Poznaniu, Wrocławiu, Gdyni, Katowicach, Bydgoszczy, Sopocie, Łodzi, Zielonej Górze, Opolu, Rzeszowie, Lublinie, Częstochowie, Szczecinie i Olsztynie).

Spółka Alma Market SA. została wybrana Partnerem Strategicznym Małopolskiego Festiwalu Smaku. – Celem naszej współpracy jest upowszechnianie regionalnego dziedzictwa kulinarnego i wsparcie małopolskich producentów żywności – mówi Jerzy Mazgaj, prezes zarządu i dyrektor generalny Alma Market SA. 

Aktualnie małopolska lista produktów regionalnych objętych unijną ochroną liczy 11 produktów, na liście produktów tradycyjnych prowadzonej przez Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi znajduje się ponad 100 wyrobów, a kolejne 100 to produkty znane z kolejnych edycji Małopolskiego Festiwalu Smaku. Małopolska będzie pierwszym regionem w Polsce, który promując producentów żywności, produkty i potrawy regionalne, obejmie zakresem swojego działania całą Polskę.

Galeria zdjęć