W 2010 rozpoczęła się kampania promocyjna Małopolski pod nazwą "Małopolska w akcji". To kampania promocyjna na wybranych rynkach zagranicznych z wykorzystaniem wizerunku małopolskich sportowców. Kampania jest finansowana w 75 proc. przez Unię Europejską w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007 - 2013.
W ramach kampanii Województwo Małopolskie aktywnie uczestniczy w ważnych wydarzeniach sportowych, w których udział biorą sportowcy sponsorowani przez Małopolskę. Takim ważnym wydarzeniem były klubowe mistrzostwa Europy (tak są nazywane) – Final Four w koszykówce kobiet, które odbywały się w ten weekend (9-11 kwietnia) w Walencji. Zespół z Krakowa odniósł historyczny sukces awansując do czwórki najlepszych zespołów Europy, a tym samym zapewnił Małopolsce możliwość promocji w słonecznej Walencji.
Oprócz zamieszczenia napisu visit.malopolska na startowych strojach zawodniczek podczas turnieju finałowego, Małopolska promowała się przed halą, gdzie odbywał się turniej, podczas konferencji prasowych, gdzie dziennikarze z całego świata otrzymali komplet informacji o Małopolsce w postaci drukowanych materiałów promocyjnych oraz prezentacji multimedialnych i filmów o naszym regionie. Ponadto materiały promocyjne Województwa Małopolskiego zostały wręczone koszykarkom przed meczem podczas transmisji prowadzonej w 56 krajach za pośrednictwem Eurosportu.
Informacje o kampanii "Małopolska w akcji"- Małopolska to najlepsze miejsce do życia i odpoczynku
W 2010 – 2011 roku planowana jest organizacja dwóch kampanii promocyjnych w Internecie, w 2010 i 2011 r. oraz działania BTL, PR, Press Tours. Samorząd Województwa Małopolskiego podpisał już umowy ze sportowcami/drużynami spełniającymi konkretne kryteria. Na kampanię w roku 2010 podpisano umowy z Justyną Kowalczyk, zespołami Banku BPS Muszynianki FAKRO Muszyna oraz Wisły Can Pack Kraków. Świadczenia obejmują zamieszczenie identyfikacji wizualnej województwa na startowych strojach zawodników. I tak Justyna Kowalczyk reprezentowała Małopolskę na zawodach Pucharu Świata w kombinezonie z logo Regionu oraz napisem visit malopolska. Podobne informacje pojawiły się na strojach zawodniczek Wisły Can-Pack Kraków oraz Banku BPS Muszynianki FAKRO Muszyna. Dotyczy to świadczeń poza granicami kraju.
fot. Leszek Stępień
Ponadto sportowcy (Justyna Kowalczyk oraz drużyny) zobowiązali się do świadczeń w ramach prowadzonej kampanii na rynkach zagranicznych, tj. do wyrażenia zgody na wykorzystanie wizerunku w serwisie internetowym kampanii, na banerach w Internecie - na portalach sportowych we Włoszech i krajach skandynawskich, w elementach systemu wystawienniczego podczas targów turystycznych, na których Województwo Małopolskie będzie obecne, na kuponach, które będą przygotowane w celu przeprowadzenia konkursu podczas targów turystycznych, na okolicznościowych gadżetach dystrybuowanych podczas targów turystycznych oraz podczas press tours - w materiałach dla dziennikarzy.
Sportowcy zobowiązują się do wyrażenia zgody na udział w sesji foto i TV na potrzeby kampanii, przekazania zdjęć do prowadzonej działalności promocyjnej Województwa Małopolskiego. Kampania obejmuje również świadczenia o charakterze Public Relations tj. informowanie podczas konferencji prasowych przez sportowców o prowadzonych działaniach promocyjnych Małopolski, przekazanie gadżetów jako nagrody w konkursie organizowanym przez Małopolskę. Wszystkie świadczenia, do których zobowiązują się sportowcy są elementami kampanii prowadzonej poza granicami kraju.