Przejdź do informacji o dostępności Przejdź do strony głównej Przeskocz do menu Przeskocz za menu Przeskocz do głównej treści Przejdź do mapy strony

Małopolska policja będzie mieć nowy system informatyczny

Samorząd
16 października 2013
Małopolska policja już niebawem będzie mieć nowy system informatyczny, który usprawni komunikację wewnętrzną, zewnętrzną i zarządzanie w jednostkach. Platforma elektronicznej komunikacji policji powstaje dzięki dofinansowaniu z funduszy europejskich. System został zaprezentowany podczas posiedzenia Małopolskiej Rady ds. Społeczeństwa Informacyjnego, które odbyło się w Komendzie Wojewódzkiej Polcji w Krakowie. W posiedzeniu uczestniczył Jacek Krupa z zarządu województwa.

W ramach projektu został kupiony i zainstalowany sprzęt komputerowy i informatyczny - komputery, serwery, drukarki i oprogramowanie. Zostanie kupiona platforma informatyczna, która umożliwia szybką wymianę dokumentów i informacji. Opiera się na elektronicznych rejestrach spraw, komunikatorze intranetowym, systemie tłumaczeń językowych, który umożliwia szybkie tłumaczenie treści zamieszczanych na portalach.

W jednostkach policji objętych projektem staną tzw. infomaty, z których będa mogli korzystać interesanci z kraju i zagranicy. Będą dostępne bazy danych z szablonami i formularzami oraz informacje związane z tematem bezpieczeństwa publicznego.

Mieszkańcy gmin będa mogli się kontaktować z policją przez portale, za pomocą różnych form: elektronicznych ankiet, forum, chatów, poczty e-mail.

Cały system ma być gotowy pod koniec tego roku. Wartość projektu to 42 mln zł, dofinansowanie unijne to 79,31 % kosztów kwalifikowanych.