Polska jako pierwszy kraj przedstawiła Komisji Europejskiej swoją kompleksową propozycję w sprawie modyfikacji przebiegi TEN-T. Wcześniej nasze propozycje zostały uzgodnione z krajami Grupy Wyszehradzkiej. Konsultacje prowadzone przez Komisję Europejską mają potrwać do 15 września. W lipcu 2011 r., kiedy Polska będzie sprawować przewodnictwo w UE, mają zapaść ostateczne decyzje w sprawie przebiegu Transeuropejskiej Sieci Transportowej.
- W przedstawionym przez polski rząd dokumencie znalazły się bardzo korzystne dla kraju i dla Małopolski rozwiązania, dlatego będziemy promować przyjęte tam rozwiązania – mówi wicemarszałek Roman Ciepiela. – W porozumieniu z eurodeputowaną Różą Thun wraz z przedstawicielstwem Małopolski w Brukseli i eurodeputowanymi z Węgier oraz Słowacji chcemy zorganizować konferencję na ten temat w Brukseli. Władze Małopolski chcą także, wspólnie z regionami ze Słowacji i Węgier, opracować studium dla przebiegu linii kolejowej na trasie Podłęże - granica Polski ze Słowacją.
W przygotowanym przez polski rząd dokumencie znalazł się m.in. zapis o zbudowaniu w Polsce linii kolejowych dużych prędkości na trasach Warszawa – Łódź, Poznań – Wrocław, Warszawa – Katowice. – Będziemy zabiegać, aby na trasie Warszawa – Katowice powstało odgałęzienie do Krakowa – zaznacza Roman Ciepiela.
Na mapę korytarzy drogowych wpisano drogę S 7 Warszawa – Kraków i dalej na południe Beskidzką Drogę Integracyjną do Bielska-Białej. Do dokumentu wpisano także drogę S 19 Via Baltica wiodącą od krajów bałtyckich wzdłuż wschodniej granicy Małopolski do Budapesztu i na Bałkany.