Konkurs, w którym nauczyciele mieli za zadanie przygotowanie 10 scenariuszy lekcji, które mogłyby być realizowane na różnych przedmiotach, został zorganizowany przez Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli z inicjatywy Województwa Małopolskiego. W dobie przemian, jakie teraz dokonują się w naszym kraju, często pojęcie patriotyzmu schodzi na dalszy plan. – Wiesław Zimowski uważa, że to właśnie w odpowiedzi na widoczny spadek świadomości narodowej młodego pokolenia pojawiła się idea przeprowadzenia konkursu. Organizatorom zależało, by rozbudzić u uczniów poczucie więzi z ojczyzną i narodem, ukształtować szacunek dla godła państwowego, hymnu narodowego, historii i tradycji. W celu osiągnięcia tych wartości, wychowanie patriotyczne powinno być realizowane od szkoły podstawowej i to na wszystkich przedmiotach, a nie tylko na języku polskim i historii. – twierdzą organizatorzy konkursu.
Nagrodzone prace będą opublikowane i rozesłane do wszystkich szkół województwa małopolskiego.
Uroczystość zakończenia konkursu uświetnili, koncertem muzyki poważnej, uczniowie Państwowej Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej II st. Im. F. Chopina w Krakowie.