Przejdź do informacji o dostępności Przejdź do strony głównej Przeskocz do menu Przeskocz za menu Przeskocz do głównej treści Przejdź do mapy strony

Korale 3D zwracają uwagę na Małopolskę. Wystartowała nowa kampania promocyjna

Samorząd
18 lipca 2013
Jeszcze nigdy na bilbordzie reklamowym nie zawieszono sznura dużych, czerwonych, małopolskich korali. W taki niestandardowy sposób województwo małopolskie chce zachęcić turystów do korzystania z oferty regionu. W Krakowie, na jednym z bilbordów, korale własnoręcznie zawiesili marszałek Marek Sowa i Leszek Zegzda, prezes Małopolskiej Organizacji Turystycznej.  - Zależy nam, aby przebić się z innowacyjnym pomysłem i w tej szarzyźnie bilbordów będzie to coś wyjątkowego – mówił marszałek Marek Sowa na spotkaniu z dziennikarzami, które oficjalnie rozpoczęło nową kampanię „Zwracamy uwagę na Małopolskę”.

Głównym elementem kampanii są bilbordy w wydaniu 3D czyli tradycyjne plansze wzbogacone o trójwymiarowy element: sznur czerwonych korali. To właśnie motyw Korala Małopolskiego, zakorzenionego w tradycyjnych strojach regionalnych, jest znakiem rozpoznawczym turystycznej marki województwa.

- Małopolska jest regionem najchętniej wybieranym w celu spędzania wolnego czasu, pewnie tylko Pomorze może z nami konkurować i to dobrze świadczy o podejmowanych wspólnie inicjatywach. To  nie tylko inicjatywy samorządu regionalnego ale również naszych partnerów, bo wszystkim nam zależy, żeby do Małopolski przyjeżdżało jak najwięcej turystów i mieszkańców z całego kraju, z sąsiednich regionów – mówił marszałek Sowa. - Kiedy ostatnio rozmawiałem z marszałkiem śląskim, pytał  dlaczego 80 procent Ślązaków wybiera Małopolskę. Bo jest blisko – odpowiedziałem, i tyle samo albo i więcej Małopolan wybiera Małopolskę jako miejsce wypoczynku. To nas bardzo cieszy, podobnie jak fakt, że coraz więcej obcokrajowców wybiera Małopolskę.  Dzięki tej kampanii chcemy zwrócić na nasz region jeszcze większą uwagę.

Pytany o atrakcje i miejsca jakie czekają na turystów w Małopolsce, marszałek odpowiedział, że ten sezon zaczął się bardzo dobrze, od informacji o wpisaniu na listę światowego dziedzictwa kulturowego UNESCO kolejnych sześciu małopolskich obiektów: czterech cerkwi prawosławnych, Zamku Żupnego w Wieliczce i kopalni soli w Bochni.  – W sumie mamy już 14 obiektów na liście UNESCO, na 25 w całej Polsce. To ogromny sukces  – podkreślał marszałek. I dodał, że na uwagę zasługują także nowe propozycje turystyczne dla dzieci i seniorów, szlak zielarski i kulinarne przysmaki Małopolski, których można próbować podczas półfinałów Małopolskiego Festiwalu Smaku.

Leszek Zegzda, prezes Małopolskiej Organizacji Turystycznej, zwracał uwagę właśnie na nowe produkty turystyczne Małopolski.  -  Idąc tutaj, a przyszedłem na piechotę, miałem chwilę żeby przejść ulicą Jana i wstąpiłem do Centrum informacji Turystycznej. Patrzę – rodzina, dwójka dorosłych i troje dzieci w wieku od 6 do 10 lat. Po co najpierw sięgnęli? Małopolska dla dzieci – i widzę jak biorą do ręki i przeglądają szczegółowo tę propozycję. To jest jeden z produktów MSIT-u. Nasze działania poprzez Małopolski System Informacji Turystycznej są nastawione na promowanie Małopolski i proponowanie nowych produktów turystycznych. W tym roku mamy szczególną propozycję, pod hasłem „Za mniej zobacz więcej”. Zaprosiliśmy do promocji Małopolski ekstraklasę atrakcji turystycznych – Wieliczkę, Bochnię, podziemia krakowskie, Niedzicę z zamkiem, zaporą czorsztyńską i Polskie Koleje Linowe. Kiedy ludzie wejdą na stronę www.visitmalopolska.pl i wydrukują kuponik, otrzymają rabat na bilety do tych wyjątkowych miejsc w wysokości 10 lub 5 %. Chcemy w ten sposób ludzi zachęcić, żeby weszli na stronę www.visitmalopolska.pl i żeby zobaczyli jak uatrakcyjniamy ofertę turystyczną w Małopolsce.

Na pytanie co udało się osiągnąć w ostatnim roku działalności MSIT Leszek Zegzda odpowiedział, że  ciągle pojawiają się nowe atrakcje turystyczne w Małopolsce, które wzbogacają ofertę regionu.  Informacje są ciągle aktualizowane i uzupełniane, to w sumie 18 tytułów w  7 językach,  a portal visitmalopolska.pl  będzie miejscem, z którego będzie można czerpać pełne informacje na temat oferty turystycznej Małopolski.

W trakcie kampanii „Zwracamy uwagę na Małopolskę” zostanie wykorzystanych 30 bilbordów, rozmieszczonych w województwach mazowieckim, śląskim, świętokrzyskim i w samej Małopolsce. W ręce mieszkańców i turystów trafią także czerwono – zielone ulotki – tzw. wlepki.  Letnia kampania województwa małopolskiego i MOT to początek intensywnych działań promocyjnych  zaplanowanych do końca tego roku. Będą też koralowe interaktywne telemosty, które połączą ludzi, Koralowy Kamper, który dotrze do najciekawszych zakątków regionu i zaskakujące zaproszenie na zimę i narty.

Galeria zdjęć